PS4 Nat Type Cisco Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcheel

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2012
Berichten
6
Hallo,

ik heb laatste tijd problemen met de Playstation 4 dat ik niet met een vriend van mij kan gamen. Ik kwam er achter dat wij beiden Nat Type (2) Moderate hadden. Hoe krijg ik em precies naar Nat Type 1 of open?

Dit is net een nieuwe router, hiervoor had ik KPN wat ik toch wat makkelijker vond qua port forwarding etc omdat er best wel veel tutorials over zijn, maar over deze router kon ik niks vinden of het was onduidelijk. Ik heb trouwens de Cisco EPC3928AD van Ziggo. Kan iemand mij misschien helpen?

Mvg,

Marchel
 
Als die router er hetzelfde uitziet als op het plaatje hier onder als je er op inlogt (waar het over een EPC3925 gaat, klik om te vergroten) én je PS4 is (bedraad of draadloos) rechtstreeks aangesloten aan jouw EPC (dus niet een of andere zelf aangeschafte router er tussen), dan zou ik (zie het gelinkte plaatje) het ip-adres dat je PS4 van de EPC heeft gehad instellen in het DMZ tabje dat je (ook) op het plaatje ziet staan.

Tijs.

[smallimg]http://i61.tinypic.com/2a0m4hu.png[/smallimg]
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Oke en welke IP-Adress moet ik zetten in de Port Range Forwarding? Ik heb het nu zo, ik heb dit van verschillende sites dat ik deze poorten zo moest openen
Schermafbeelding 2015-02-01 om 22.30.00.jpg

Of moet ik nou al die poorten weghalen en dan alleen bij DMZ enablen zoals hieronder?
Schermafbeelding 2015-02-01 om 22.31.58.jpg

Mvg,

Marchel
 
Zoals je ziet is het veel handiger om DMZ te gebruiken. Dus ga daarvoor.
Natuurlijk de portforwarding ingangen naar 192.168.178.11 (eerste schermafdruk) weghalen of, als je de ingangen wilt bewaren, in ieder geval het vinkje bij Enable uitzetten bij de regels.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oke ik heb het nu zo gedaan. Ik heb het ff getest en het wilt nog steeds helaas niet lukken. Is er nog wat anders dat ik kan doen?

Schermafbeelding 2015-02-01 om 22.45.39.jpg
Schermafbeelding 2015-02-01 om 22.45.44.jpg
 
Wat en hoe test je precies? En heeft je PS4 inderdaad dat 192.168.178.11 ip-adres? Dus dat je je niet vergist in het ip-adres??

Tijs.
 
Ik heb op mijn PS4 naar de verbindingstatus gekeken en daar stond deze ip adres bij. Er stond ook nog Nat Type 2, daarnaast heb ik het getest door te kijken of ik een vriend van mij kan horen, of mee gamen. Ook dat is nog niet gelukt.

Mvg,
Marchel
 
Dan weet ik het ook niet: DMZ zou (m.i.) goed genoeg moeten zijn.
Overigens beweert men op Internet dat je met een NAT router(-modem) zoals jij hebt nooit hoger zou komen dan NAT Type 2, maar dat zou dan geen probleem mogen zijn, als UPnP of DMZ in werking zijn.

Evt. kijk je nog op de EPC na dat UPnP wel aan staat, alhoewel dat vlgs. mij met een DMZ setup niet nodig zou moeten zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan