internet zeer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobvdijke

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2015
Berichten
7
Hallo,

Ik woon nu ongeveer 2 jaar in een buitengebied en mijn internet is zeer traag, als ik meet op speedtest.ziggo.nl krijg ik 1.3 mb, nu speel ik redelijk wat online games maar mijn ping loopt dus vaak op tot 1000, is er geen manier dat ik net iets meer binnenkrijg, al is het maar 500kb per seconde zodat Ik toch games als LOL kan spelen. Iemand ideeën?
PS: we hebben gwn een extreem oude verbinding in de grond en die gaat niet verbeteren binnen 10 jaar.
Groetjes job
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Het ligt eraan welk abo je hebt bij Ziggo, of je het nieuwste modem/router hebt en of je de aansluitingen en kabels in orde hebt vanaf het aansluitpunt.
Internetsnelheid wordt doorgaans gemeten in Mbps (Megabit per seconde) en niet in Mb's en ook niet in kb's.
Neem contact op met Ziggo en vraag wat de mogelijkheden zijn. Zij pingen van de dichtstbijzijnde centrale naar jouw aansluitpunt om de status van je verbinding te testen.
Is die ok dan ligt het probleem buiten je aansluitpunt.
 
Als je het mij vraagt, maakt het niks uit dat je in buitengebied woont. De snelheden over de coaxkabels zijn overal hetzelfde. Het kan wel zo zijn dat je oud modem hebt hebt die nog oudere DOCSIS standaarden gebruikt. Vermeldt ook even of je een bekabelde LAN verbinding of WIFI gebruikt? Gebruik je bijvoorbeeld oude kabels dan kunnen het 100 Mb of zelfs 10 Mb kabels zijn? Dan haal je dus ook niet de juiste snelheden. Ben je draadloos verbonden: Welke Wifi standaarden ondersteunt je Router/Wifi Modem, welke standaarden gebruikt je draadloze netwerkkaart? B, G , N of AC? Zijn het oude standaarden zoals B of G dan kan dit ook een oorzaak zijn van je snelheden en latency probleem. Wifi problemen zijn over het algemeen niet simpel te localiseren. Meestal helpt het plaatsen van een repeater/versterker wel enigzins.

Blijkt dit allemaal in orde, dan kun je nog proberen je DNS settings te veranderen naar die van OPENDNS : primary dns 208.67.220.220 secondary dns 208.67.222.222 . Misschien dat dit je nog wat snelheid of ping verbeteringen kan opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan