Poort 25 open maar geen verkeer mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.vink

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Berichten
2.401
Onlangs ging mijn poort 25 open bij KPN. Het vreemde is nu dat de poort wel open staat maar iets op mijn SBS 2011 server blokkeert het verkeer schijnbaar. Ik kan niet ontdekken waar deze blokkade zit. Ik krijg onderstaande melding als ik de poort test.
Connected to 80.60.102.90 on port 25 Could not read from 80.60.102.90 on port 25
Iemand enig idee hoe ik er achter kan komen waar dit probleem zit?
 
Misschien gebruik je een virusscanner waar nog iets in zit die dat kan blokkeren?
Wij gebruiken McAfee, daar zitten ook nog wat filters in die ik in het verleden moest aanpassen.

Je kunt ook nog proberen om je firewall uit te zetten (tijdelijk) en dan kijken of het wel lukt.
Als het dan wel lukt weet je dat het aan je firewall ligt.

Groeten Marcel
 
Deze wordt in Nederland vaak door de provider afgesloten om bulk spam mail te voorkomen.
Staat ook vaak vermeld op de help-pagina's overigens.
 
Bedankt voor de reacties.
Poort was inderdaad afgeslotern maar nu schijnt alleen de uitgaande poort 25 dicht te staan vandaar dat ik de KPN smtp mailserver gebruik voor uitgaande mail.
Het vreemde is dat er af en toe mail door komt en daarna niet meer. Dat is hetzelfde als ik de poort scan of deze openstaat. Soms staat hij dan dicht dan reset ik de router en is die weer open???
Zal eens proberen met de firewall uitgeschakeld.
Reslutaat poort check:
Success: I can see your service on 80.**.***.90 on port (25)
Your ISP is not blocking port 25
 
Laatst bewerkt:
Dit krijg ik als ik de mailserver terst met de firewall uitgeschakeld:

220 remote.vxd.nl Microsoft ESMTP MAIL Service ready at Tue, 3 Feb 2015 11:01:47 +0100

Test Result
SMTP Reverse DNS Mismatch Warning - Reverse DNS does not match SMTP Banner More Info
SMTP Transaction Time 8.284 seconds - Not good! on Transaction Time More Info
SMTP Banner Check OK - 80.mijn-ip.90 resolves to ip503c665a.speed.planet.nl
SMTP TLS OK - Supports TLS.
SMTP Connection Time 0.920 seconds - Good on Connection time
SMTP Open Relay OK - Not an open relay.
Session Transcript:
Connecting to 80.mijn-ip.90

220 remote.vxd.nl Microsoft ESMTP MAIL Service ready at Tue, 3 Feb 2015 11:01:47 +0100 [733 ms]
EHLO MXTB-PWS3.mxtoolbox.com
250-remote.vxd.nl Hello [64.20.227.133]
250-SIZE 10485760
250-PIPELINING
250-DSN
250-ENHANCEDSTATUSCODES
250-STARTTLS
250-AUTH
250-8BITMIME
250-BINARYMIME
250 CHUNKING [749 ms]
MAIL FROM: <supertool@mxtoolbox.com>
250 2.1.0 Sender OK [749 ms]
RCPT TO: <test@example.com>
550 5.7.1 Unable to relay [5741 ms]

MXTB-PWS3v2 9656ms
 
Heb dezelfde test gedaan met de firewall ingeschakeld en dan is het resultaat hetzelfde.
 
Volgens mij moet je in je DNS een reverse lookupzone maken.

Groeten Marcel
 
Geen idee hoe dat er uit moet zien. Bedoel je op mijn server of in de DNS configuratie bij mijn host?
Als jij mij kunt vertellen hoe dat er uit moet zien :eek:
Overigens kwam deze mail weer keurig bij me binnen:rolleyes:
 
DNS aanpassing moet je op je (mail)server doen, helaas weet ik niet precies hoe maar anderen op dit forum weten dat vast wel.
Je zal alleen problemen ervaren met het verzenden van mail.

Groeten Marcel
 
Volgens mij is die reverse DNS niet écht noodzakelijk. Waar de test-tool over valt is de behandel/responsetijd: SMTP Transaction Time 8.284 seconds - Not good! on Transaction Time More Info
Zit vooral in het RCPT TO: gedeelte van de relay-test, want daar gaat meer dan 5 seconden mee 'verloren'.
En dat er niet gerelayed kan worden:
250 2.1.0 Sender OK [749 ms]
RCPT TO: <test@example.com>
550 5.7.1 Unable to relay [5741 ms]

Het verhaal over gebruik van een relay-server uitgaand nodig is omdat poort 25 dicht is op zich geen probleem, [maar is NIET het onderwerp waar je vraag over ging].
Dus even duidelijk maken wat er met uitgaand poort 25 mis zou zijn?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nee ik heb helemaal geen problemen met uitgaande mail. Het probleem zit in het ontvangen ervan. Nadat poort 25 geopend is heb ik bij mijn host in de dns de smarthost verwijderd en daarna werkte het prrima. Nu opeens weer problemen. Het vreemde is dat ik af en tioe gewoon mail ontvang en dan weer niet. Dan komen ze bij mijn hostingprovider in mijn postvak terecht.
 
Geen idee wat nu het probleem was maar alles werkt weer normaal. In zoverre dus "vraag opgelost"
 
Hoe zien je MX records er uit ?
Staat er misschien een IP adres in van je hoster met een hogere prio dan jullie IP ?

Groeten Marcel
 
nslookup vxd.nl
vxd.nl MX preference = 10, mail exchanger = server9.firstfind.nl
vxd.nl MX preference = 30, mail exchanger = mx2.firstfind.nl
vxd.nl MX preference = 1, mail exchanger = mail.vxd.nl
vxd.nl MX preference = 20, mail exchanger = mx1.firstfind.nl

nslookup mail.vxd.nl
Niet-bindend antwoord:
Naam: mail.vxd.nl
Address: 80.XX.XXX.90
 
Laatst bewerkt:
Jullie IP heeft hoogste prio dus das goed.
Verder weet ik het helaas ook niet :(

Groeten marcel
 
Ik zie er ook geen problemen mee (nu er geen blokkade inkomend poort 25 meer is bij KPN).
Natuurlijk moet nu wel je Exchange server zélf DDos aanvallen etc. ondergaan en (indien mogelijk) pareren. Het zou dus kunnen zijn dat je SBS server (bijv.) met een DDos aanval te maken hebt gehad.

Tijs.
 
Dat ga ik even Googelen. Kijken of en zo nee, hoe ik me daartegen moet beveiligen.
Bedankt voor de reacties. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan