Krijg windows 10 in virtual box niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Ik probeer W10 in virtual box te installeren om te zien hoe dat er uit ziet. Heb de iso gebrand en doe precies wat er op internet aan handleidingen staat (ze geven aan om W8.1 in te vullen, heb ik gedaan en ook geprobeerd met W10) maar het lukt niet (heb eerder wel probleemloos XP en W7 in VB werkend gekregen). Ik krijg wel het blauwe scherm met het Windows venster en dan verschijnt er na pakweg een minuut de volgende melding in een zwart scherm:
Your PC needs to restart
Please hold down the power button
Error code 0x0000000A
Parameters
0xFFD00000
0x000000FF
0x0000000A
0x81B895E3

Ik heb de iso al een keer opnieuw gebrand en opnieuw geprobeerd.
Het is een laptop met dual boot Linux Mint 17 en W7. Ik gebruik Virtual Box in Linux Mint.
 
Ik had het zelfde probleem met de nl versie, hen toen de us versie gedownload en draait nu goed.
 
Hij doet het nu ook bij mij, ik moest gewoon toegang geven tot wat meer RAM en wat meer cores van mijn processor.
 
Welke waarden heb je nu dan in VB ingesteld? Overigens vreemd omdat voor W10 wordt geadviseerd VB aan te maken voor W8. Is W10 dan zwaarder dan W8?.
 
Ik heb de waarden nu ook wat ruimer ingesteld en dan hou ik toch diezelfde melding. Ook krijg ik dan onderin een melding dat ik teveel capaciteit van mijn besturingssysteem (meer dan 50%) gebruik. Dat is ook het geval als ik maar een fractie meer RAM en schijfruimte reserveer en bovendien gebruik ik veel minder dan 50%.
 
Ik heb de volgende waarden: (Let niet op mijn RAM van 4 Gb, dit ga ik nog uitbreiden :))

Knipsel.JPG
Knipsel1.JPG
Knipsel2.JPG
 
Bij mij werkt het nog steeds niet. Misschien krijg ik die melding dat ik teveel van mijn besturingssysteem gebruik omdat ik in VB ook al Windows7 heb draaien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan