Intel i7 920 overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramtroostheide

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
87
Goedendag beste mensen!

Ik heb vandaag nieuw geheugen en een nieuwe videokaart gekocht om mijn systeem te upgraden.
De reden dat ik alleen nieuw geheugen en een videokaart heb gekocht is omdat de rest van mijn systeem nog wel "goed" is.
Nu heb ik mij laten vertellen dat ik wel meer uit mijn CPU kan halen, ik ben dat gaan zoeken op internet. En ik kwam inderdaad verhalen tegen van mensen die hun
Intel i7 920 processor op 3.0ghz of zelfs op 3,3ghz hadden draaien.

Mijn vraag is of jullie mij zouden willen helpen, of mij tips zouden kunnen geven om mijn processor over te klokken naar 3,0ghz of misschien zelfs wel hoger.

Dit is mijn huidige systeem (in het lijstje heb ik al mijn nieuwe videokaart en ram geheugen verwerkt)

Motherboard: Gigabyte GA-EX58-UD5
Processor: Intel i7 920 @2,6 Ghz
CPU Cooler: Scyte Mugen 2
RAM: 12 GB Triple Channel DDR3 1600 MHz ( PC3-12800 ) timing (9-9-9-24)
Videocard: #1 EVGA Geforce 970GTX FTW 4GB
Voeding: Coolermaster 620 Watt


HDD 1. Samsung HD642JJ (SATA) 640GB
2. Seagate ST2750330AS (SATA) 700GB
3. Maxtor 7L250S0 (SATA) 250GB

SSD: Corsair 64GB CMFSSD-64GBG2D

Met vriendelijke groet,

Bram
 
Als je er weinig verstand van hebt is het zeer af te raden om te overclocken. Als je iets verkeerd doet heb je in een fractie van een seconde je mobo en/of cpu opgeblazen.
Niet doen dus.

En van 3 naar 3.3Mhz, nou daar merk je niets van in de praktijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet juist dat het iets is waar je niet zomaar aan moet beginnen dat is juist de reden dat ik het hier vraag. Ik heb mijn CPU van 2.6ghz (standaard clock) geclocked naar 2,8ghz. Maar dat was nog met mijn oude Kinston HyperX 6gb 800mhz geheugen.

Nu heb ik juist geheugen waarmee je goed kan clocken de Corsair Vengeance serie, ( ik heb nu 12GB 1600mhz in tripple channel draaien) dus daar moet ik beter mee kunnen clocken. Alleen de vraag is hoe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan