Geen koppeling met adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Ik heb me een draadloze hoofdtelefoon met Bluetooth aangeschaft: König CSBTHS100WH om aan te sluiten op mijn desktop. Omdat die desktop niet over Bluetooth beschikt dacht ik met een Bluetooth usb adapter te werken: Sitecom CN-524 4.0.
Ik heb de adapter geïnstalleerd met hulp van een bijgeleverde CD ROM. Ik zie nu bij "Deze Computer" een venster "My bluetooth devices " verschijnen zonder verdere inhoud.
Ik heb dan zoals in de handleiding vermeld geprobeerd hoofdtelefoon en adapter te koppelen, maar dat is niet gelukt. De hoofdtelefoon gaat wel op zoek naar een Bluetooth apparaat maar vindt er geen.
Vraag: wat kan er mis gaan? De bedoeling is dat ik muziek beluisterd vanuit mijn PC. Als ik de hoofdtelefoon kan koppelen aan de adapter en dus de PC, wat moet ik dan doen om muziek af te spelen via mijn hoofdtelefoon? Of sla ik de bal helemaal mis?
Dank!
 
Ik zou het anders doen: Laat de desktop naar Bluetooth apparaten zoeken ipv. andersom. Oftewel: Zet de hoofdtelefoon in detecteerbare modus, klik 1x op de desktop-computer op het Bluetooth icoontje rechts onderaan je scherm en kies uit het gepresenteerde keuzemenu voor "Een apparaat toevoegen".
Volg wat er staat, hopelijk werkt het zo wel.

Zodra gekoppeld zal je waarschijnlijk het gevonden Bluetooth hoofdtelefoon moeten aangeven om er muziek naar te kunnen afspelen.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> mmsys.cpl
In tabblad Afspelen: Klik je gevonden hoofdtelefoon en klik op knop "Als standaard instellen". Je kunt daar ook instellingen doen en wat test, via het erop klikken en kiezen voor Configureren.

Succes,

Tijs.
 
Er staat een BT-icoontje, maar als ik klik opent zich een venster met niets. De software van Sitecom is inderdaad geïnstalleerd. Zal ik de installatie vanuit de CD overdoen?
 
Ok, dan via Apparaat toevoegen.
Kijk hier
[Is in het Engels, maar je begrijpt het idee.]
Ik ga hier van Windows 7 uit.

Andere manier: Klik Start en vul in het Zoeken en uitvoeren vakje:
devicepairingwizard
Klik erop.
Hierna je hoofdtelefoon als detecteerbaar instellen zodat hij gevonden kan worden.
Zie deze link voor een voorbeeld met plaatjes etc.

Mogelijk kun je ook met het intypen van bluetooth in het Zoeken en uitvoeren vakje verder komen, zal wel Bluetooth apparaat toevoegen weergeven (of vergelijkbare keuze), wat waarschijnlijk dan weer hetzelfde is als de devicepairingwizard die ik hier boven beschreef.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is er een probleem bij het installeren van de adapter. Tijdens de procedure moet ik op een zeker moment invullen
1) de "detectiemodus" (ingeschakeld of uitgeschakeld)
2) SCMS-T (ook kiezen)
Wat moet ik doen?
 
Probeer met beiden ingeschakeld, dat geef ik op eerste blik de meeste kans. Overigens: Staat dit niet uitgelegd in de handleiding?

Tijs.
 
The Serial Copy Management System (SCMS-T) content protection method is one of the methods to protect the content that is being played using a Bluetooth® connection. A connection cannot be made or content transfer errors may appear as part of the content protection.

Zal de headset die ook moeten ondersteunen, zou 'm niet gebruiken en die 1e idd wel.
 
Het probleem is dat de handleiding absoluut nietszeggend is en hoogst onvolledig. Als je dan op Internet gaat zoeken en op de website van de fabrikant vind je: geen handleiding beschikbaar...
 
Dat is vaker het geval bij Sitecom: Geen handleidingen op de website te vinden van hun eigen geleverde apparatuur... Erg vervelend.
Heb je nog de suggesties van Lange Pier opgevolgd? En ik zie ook geen terugmelding op de tips van mijn posting #5 :shocked:

Tijs.
 
Ik denk nu dat het probleem niet bij de hoofdtelefoon zat maar wel bij de adapter. Ik heb de hoofdtelefoon namelijk geprobeerd op een laptop met bluetooth en ik heb hem vrijwel onmiddellijk kunnen koppelen (vanuit de laptop).
Het probleem zit, denk ik, bij het installeren waardoor de koptelefoon de adapter niet herkent.
Ik heb dan geprobeerd om het programma terug te installeren maar dat lukt niet meer: ik kom terecht bij een venster waarbij ik alleen de keuze heb tussen verwijderen en annuleren. Als ik verwijderen kies blijft hij staan op een venster "Installshieldwizard verwijdert nu CSR Harmony Wireless Software Stack". (???) Dat kan enkele minuten duren" maar verder gebeurt er niets.
Verwijderen via Configuratiescherm/Software lukt ook niet en blijft staan op het venster dat zegt dat ik eerst...Outlook moet sluiten (hetgeen gebeurd is) maar verder gebeurt er ook niets.
Wat nu? Ik had "detecteren" en "SCMS-T" ingeschakeld zoals jullie adviseerden. Ik zou dus
1) het programma willen verwijderen
2) het programma opnieuw installeren met de bijgeleverde CD-ROM.
Wat kan ik doen? Dank!
 
Ik zit dus aardig in de knoei. Ik heb allicht iets fout gedaan zodat ik het programma niet volledig kan installeren en wat ik heb geïnstalleerd ook niet kan wissen en herbeginnen. Ik heb de CD nog wel, maar het lukt niet meer. Ik zie ook geen Bt icoontje meer staan, hoewel ik een melding kreeg "Nieuwe hardware gevonden Generic Bluetooth Radio" en hoewel ik bij Configuratiescherm/software het progrra vond "CSR Harmony Wireless Software Stack" die er iets mee te maken heeft. Wat nu? Hoe kan ik het programma van mijn adapter terug installeren? Nadien koppelen met de hoofdtelefoon zal wel lukken met jullie adviezen. Dank.
 
Kom even naar de helpmij-chat , dan kan ik wel even kijken of ik, als jij eerst even Teamviewer Quicksupport start, ik met Teamviewer iets voor je kan betekenen.

Natuurlijk blijf ik daar niet de hele dag, dus kom snel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is heel simpel: Je start de Teamviewer Quicksupport link die ik gaf. Je kunt kiezen voor Uitvoeren of eerst opslaan en dan het gedownloade handmatig starten.
Als er vanaf jouw computer vragen komen over Uitvoeren, programma toestaan in jouw firewall etc. die bevestigen, zodat het programma uiteindelijk is opgestart.

Als het succesvol is opgestart krijg je een ID (xxx xxx xxx) en een Wachtwoord (yyyy) in beeld.
Die kun je dan op de Helpmij chat aan mij doorgeven, via een privé bericht die ik alleen zie:
/to dnties xxx xxx xxx yyyy
Zodra ik dan vanaf 'mijn' Teamviewer verbinding met 'jouw' Teamviewer heb gemaakt, dan kan ik met je meekijken op de computer en acties ondernemen. Natuurlijk kun je altijd tussendoor jouw Teamviewer weer afsluiten als het je niet bevalt wat ik doe, dan is de verbinding vanuit mij direct weg. :p
Zowel jij als ik kunnen dan met de muis en toetsenbord werken, jij ziet wat ik doe en andersom, ik kan evt. bestanden uploaden of downloaden van jouw computer (zal hier wel niet nodig zijn) en hopelijk komen we dan bij een oplossing.

Zodra ik klaar ben verbreek ik zelf de Teamviewer verbinding (of jij sluit 'm) en dan ben je weer helemaal op jezelf.

Het is dus een handig hulp-op-afstand hulpmiddel. Werkt natuurlijk alleen als beide partijen (jij en ik in dit geval) een werkende Internet-verbinding hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me toch ingewikkeld (ik ben een leek) en bovendien liever deze namiddag wegens zo meteen weg. Kan je inmiddels toch niet wat goede raad geven op de gewone manier? Dan kan ik dat alvast proberen. Als ik maar uit die knoop kan geraken: foutgeïnstalleerd, kan niet wissen, kan ook niet opnieuw installeren...
 
Nou, wat ik nog mis is de terugkoppeling over de instructies die ik gaf in posting #5.
Ik heb namelijk het idee dat het niet noodzakelijk is om de driver-software opnieuw te installeren, gegeven dat je meldt dat:
"Nieuwe hardware gevonden Generic Bluetooth Radio"

Tijs.
 
OK, Tijs, ik probeer posting 5 uit. Ben terug omstreeks 15u. kan dat voor jou?
 
Je kunt wel postings doen op het forum, die zal ik (hopelijk) wel kunnen lezen, maar ik ben zelf dan niet op de chat, want ben aan het werk, dan.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan