Internet plotseling trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.270
Sinds een week of 4 is mijn internet plotseling trager. Als je gewoon surft dan heb je daar geen last van maar ik zie het vooral bij het downloaden. Via mijn eigen server kun je ook downloaden van nieuwsgroepen en dat ging altijd met gemiddeld 4,8mb/s. Nu komt dat niet meer boven 2,5mb/s. Ook emails gaan trager.
Mijn abonnement is:
Maximale download snelheid 60 Mbps
Maximale upload snelheid 6 Mbps

Gisteren een speedtest gedaan en dat was zo:
Speedtest.jpg

Is er iemand die een idee heeft hoe dat zou kunnen komen?
 
is toch wel erg traag ...
probeer eens elders een meting te doen.
Je surft toch niet draadloos ?

 
Het kan zijn dat je internetprovider een update of wijziging heeft gehad in het netwerk of van de modem. De modem herstarten (stroom er af voor 10 seconden, vervolgens weer stroom er op) wil dan vaak de oplossing zijn.

Mocht je nog een router of andere netwerkapparaten in je thuisnetwerk hebben: haal die ook van de stroom af samen met de modem en zet ze weer aan met 2 minuten wachten nadat je de modem hebt aangezet.
 
Ja ik doe alles draadloos, al jaren dus ook downloaden. Draadloos was dan gemiddeld 4,8mb/s van nieuwsgroepen. Dus bij mij is er niets veranderd alleen de snelheid is plots minder. Maar dat is niet alleen bij mijn eigen laptop dat geldt ook voor de laptop van mijn vrouw want daar heb ik ook de speedtest mee gedaan en die kwam ongeveer op hetzelfde uit.
 
Dat zal ik straks eens proberen K1pje. Ik kom er op terug, bedankt voor de tip.
 
en scan eens op mailware.
 
Scannen op malware gebeurt wekelijks dus daar ligt het niet aan
 
Oké anders had ik adwcleaner voorgesteld.
 
K1pje geweldige tip, hartelijk bedankt. Ook de anderen bedankt voor het meedenken.
Spotnet.jpg
Speedtest.jpg
 
Tip voor in de toekomst: als het goed is laat de provider het weten wanneer er onderhoud gepleegd wordt. Dan weet je wanneer je eventueel de modem zal moeten herstarten.

Fijn dat het opgelost is :thumb:
(dan kan je de vraag ook op opgelost zetten)
 
We hebben idd. een paar weken geleden bericht gehad dat er werkzaamheden uitgevoerd zouden worden maar daar wordt nooit geschreven dat je dan je modem moet herstarten. Ook hebben we een week of 4 geleden een internetstoring gehad.
Goeie tip voor de toekomst dat ga ik opslaan op de harde schijf in mijn hoofd:)
Nogmaals bedankt.
 
Ik wil mijn vraag opnieuw openen want het is steeds weer traag. En steeds als ik dan de router opnieuw opstart, even van de stroom af en opnieuw opstarten, dan is het weer snel.
Hoe kan dat nou en ik kan toch niet om de paar dagen mijn router opnieuw opstarten. Ik heb dit echt sinds een week of 6-7.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan