Oranje lampje op Switch TP-link TL-SG105 en niet werkend internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wonderchild

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2009
Berichten
34
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn netwerkverbinding. Ik zal de situatie eerst even uitleggen.

Ik heb een Experia Box van de KPN en heb een computer en een laptop. Na veel tobben met draadloos netwerk heb ik besloten om alles gedraad aan te leggen. In de volgende volgorde: Experia Box > Switch TP-link TL-SG105 > PC.

Dit heeft een week lang prima gewerkt. Van de week wilde ik de kabels netjes ordenen en heb ik alle kabels eruit gehaald. Na het verwijderen van de kabels en het opnieuw installeren van de kabels op dezelfde manier (Experia Box gereset etc). Werkt de verbinding soms wel soms niet. Indien hij werkt, werkt hij vaak niet meer na het opnieuw opstarten van de pc. Het oranje lampje aan de kant van 100M brand. Op het moment dat ik de kabel direct van de Experia Box in mijn pc stop, werkt alles prima.

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe of wat de oplossing hiervoor kan zijn?

Super bedankt voor het meedenken.
 
De oranje LED geeft aan dat er een 10/100 Mbit apparaat op aangesloten is.
The LED on the left side of the RJ45 port will light solid green when a
1000Mbps device is connected to the port. It flashes green when data is
being transmitted or received on the working connection.
The LED on the right side will light solid yellow when a 10/100Mbps
device is connected to the port. It flashes yellow when data is being
transmitted or received on the working connection.

Heb je al een ander kabeltje geprobeerd, 100/1000 vereist minimaal een CAT5e kabel.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Hoi Marcel,

Zoiets had ik inderdaad gelezen. Ik heb hier totaal geen verstand van: Is dat erg? Kan dat een oorzaak zijn?

Bedankt voor het reageren!
 
Normaal gesproken wordt de snelheid aangepast als de switch detecteert dat er een slechtere kabel gebruikt wordt en resulteert niet in het wegvallen van het internet.
Het zou heel goed kunnen dat je kabeltje beschadigt is of dat er een losse verbinding in de kabelconnector zit.

Probeer gewoon een ander kabeltje en kijk of er op het kabeltje iets van CAT5e staat of CAT6 en geen CAT5.

Kijk ook of elk poortje van de switch hetzelfde probleem geeft.

Groeten Marcel
 
Hoi Marcel,

Bedankt voor de info. Op het kabeltje staat CAT5e, inmiddels 2 andere geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Elk poortje van de switch geeft hetzelfde probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan