Betrouwbare laptop voor live performance (DJ)

Status
Niet open voor verdere reacties.

OneSixty

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2015
Hi,

Na 4 jaar tevreden te zijn met mijn macbook pro 15" is de batterij opgezwollen en heeft de trackpad en cpu kapot gemaakt. (2,2ghz intel I7, 16g ram, 1tbsshd)
Gezien de nieuwe MacBooks geen mogelijkheid laten om ram en opslag te vervangen en belachelijk veel kosten (flash opslag aan 1 dollar per gig), ben ik met veel tegenzin aan het overwegen om terug naar windows over te schakelen.

Ik moet Traktor scratch pro (DJ software) vlekkeloos kunnen draaien, voor muziek productie gebruik ik ableton en een heleboel 3rd party plug-ins.

Het aller belangrijkste is dat traktor scratch pro kan draaien zonder enige problemen, op de 2e plaats komt een goede werk snelheid in ableton.

Ze hebben mij deze modellen aangeraden;

MSI GS Series GS60 Ghost-012 Gaming Laptop Intel Core i7 4710HQ (2.50GHz) 8GB Memory 1TB HDD NVIDIA GeForce GTX 850M 2GB GDDR3 15.6" Windows 8.1 64-Bit - Newegg.com

http://www.newegg.com/Product/Produ...tm_medium=affiliates&utm_source=afc-Skimlinks

Lenovo Y50 4K (59425943) Gaming Laptop Intel Core i7 4700HQ (2.40GHz) 16GB Memory 256GB SSD NVIDIA GeForce GTX 860M 2GB 15.6" 4K Windows 8.1 64-Bit - Newegg.com

http://www.newegg.com/Product/Produ...tm_medium=affiliates&utm_source=afc-Skimlinks

Het eerste wat ik doe is ram en hd vervangen naar 16gig en 1TB sshd, dus daar moet je geen rekening mee houden.

Ik gebruik mijn laptop zeer intensief en zowel mijn hobby als mijn inkomen hangt er aan vast dus hij moet zeer betrouwbaar zijn. (anders ga ik alsnog voor een mac)

Veel dank,

Mvg Olaf

Laatst bewerkt:
Gegroet,

Beide laptops lijken veel op elkaar, maar ik zou gezien jouw situatie voor de Lenovo zijn gegaan vanwege het werkgeheugen. Op het moment dat je hevige applicaties wil draaien heb je zoveel mogelijk memory nodig.

Groet,

Jack

Ik houd het vooralsnog op "geen van beide" :

als continuïteit belangrijk is voor je, waarom koop je er dan geen die, bij een eventuele storing, binnen no time (veelal 1 of max. 3 dagen) weer operationeel is (louter en alleen omdat de fabrikant Nederlands is én omdat de laptop gebracht en gehaald kan worden) : Klik
Ander voordeeltje is dat je zélf je hardware in de laptop bij elkaar klikt. Kijkend naar jouw gebruikseisen kan ik mij niet voorstellen dat er iets mooiers bestaat dan de hardware precies zo samenstellen dat deze voor jouw gebruikseisen optimaal is.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik zou voor de Lenovo gaan ja meer werkgeheugen en een SSD is toch wel een stuk fijner op het lange termijn en doormiddel van die SSD zouden je programma's vrij vlot moeten draaien.

Groetjes

Ben dit vergeten te vermelden maar het eerste wat ik doe bij die laptops is Ram vervangen naar 16gig en een 1tb SSHD schijf erin steken.

Graag alleen serieus antwoorden als je ervaring hebt met de genoemde laptops, ik kan zelf ook specs kijken...

@gast0225; Bedankt, lijkt een beetje op mountain laptops maar nog iets uitgebreider en minder duur zo te zien. Ervaring mee?

:D klik eens op mijn nickname en kijk naar mijn systeem ;)

BTO -> Clevo.

Laatst bewerkt:
We gebruiken 'm thuis voor drie doeleinden:

ikzelf voor door redelijk normale dingetjes als internet, mail, websiteonderhoud, Office etc.
Daarnaast wordt er door een ander foto / video gedoe mee gedaan en een derde speelt er het één of ander geheugen en processorcapaciteit verslindende game op.

Al van de repair service gebruik moeten maken?
Al lang in bezit?

Ik zie dat ze een showroom hebben, aardig ver maar ga misschien wel eens een kijkje nemen... :thumb:

Nee, geen repair nodig gehad. Wel laat ik mijn machine 1x per jaar een 'servicebeurt' ondergaan. Afgelopen oktober dus de 1e servicebeurt. Bij ophalen werd gezegd dat 1 van de 4 geheugenreepjes vervangen was (onder garantie). Ik had echter tijdens het gebruik geen problemen met het MEM gemerkt. Kwam misschien ook omdat ik 32 gig intern heb laten plaatsen, zodat bij een minder goed functionerend reepje, ik nog altijd 24 gig overhad.

Servicebeurt kost 25 euro en dan wordt de machine tevens van stof ontdaan op plekken waar je zelf niet zo gauw komt + de koelpasta van processor en videokaart worden vervangen.

Ja jij zal wel toekomen met je ram, wel erg vreemd dat 1 chip al kapot was na een jaar.

Ik ga dat merk een beetje uitpluizen, bedankt voor je input.

Ik heb sinds Dos 6.0 (!) zes computers gehad en bij 3 ervan is minimaal 1x een reepje defect geraakt, daarnaast 4 hdd's, 1 videokaart en 1 moederbord. Tja..............

Raar om te denken wat er dan kapot kan gaan aan een "chip", soort van kortsluiting oid...?

Ik heb 1 laptop gehad, macbook pro 15"

-Batterij (defect)
-trackpad (defect)
-cpu (defect)
-ram (upgrade)
-hd (defect)
-oplader (gestolen)

Alle defecten zijn het gevolg van mijn batterij niet optijd te verwisselen.... life's a ****ing bitch

:d

Laatst bewerkt:
333ampd.png

Ziet er wel goed uit, maar je hebt gekozen voor een ouderwetse en trage 5400 rpm hdd?

Ja ik ben nog niet echt overtuigd om op ssd over te stappen qua storage.
Voor het OS zou ik idd een ssd'tje moeten nemen.

Bij die 2TB 5400rpm schijf slot kon ik geen 7200 schijf selecteren dus koos dan maar voor max storage, Heb zelf ook nog een 1TB 7200 rpm sshd schijfje die ik hier in zou kunnen steken opzich.

Ziet er allemaal niet verkeerd uit. Alleen weet ik van licht en geluid apparatuur dat specs niet alles zeggen!

Laatst bewerkt:
@OneSixty,

Welkom op Helpmij. nl

Heb even je vraag naar de laptop of aankoop daarvan verplaatst .Succes met je vraag maar dat lukt wel zo te zien:thumb:

@Quador: dit zal beter zijn :)

Woensdag heb ik een afspraak in de showroom.

14c6vtd.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan