KPN Glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Berichten
3.878
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik heb op het moment UPC dat over enige tijd overgaat in ziggo. Nu hebben we bericht gehad dat er een aantal tv zenders bijkomen en verdwijnen en meer van dat soort zaken.
De zenders die gaan verdwijnen zijn net tv zenders die we hier vaak bekijken.

Nu zit ik te kijken bij kpn glasvezel, die hebben wel een aanbod wat me aanspreekt op het moment. Ik weet dat deze via een netwerkkabel aangesloten worden. In de huiskamer is dat geen probleem, maar hoe werkt dat op de slaapkamer. Het is geen optie om daar een kabel na te trekken. Is er dan nog een andere mogelijkheid om daar toch tv te kunnen kijken via glasvezel?

Hoe zijn de ervaringen met kpn glasvezel?
 
Ik heb die link nog niet gevonden, dat is voor mij inderdaad een optie, gewoon het internet via het stopcontact. Is in principe maar voor 1 nodig maar een optie voor een tweede tv kan nooit geen kwaad natuurlijk.
Bedankt voor de link.
 
Wij hebben al een jaar of 4 nu glasvezel van KPN.
Ik moet zeggen dat we eerst UPC hadden en dat er al gaten in het plafond zaten voor kabels naar boven.
Ik heb een werkkamer boven in het huis en daar staat dus een werkpc die aangesloten is met kabel.
De tv in de slaapkamer is ook aangesloten via kabel. Ik ben niet zo van het wifi gebeuren voor tv en pc. Alleen voor een tablet en laptop vind ik dat okee.

Het beeld is perfect, kan niet anders zeggen. We hebben het pakket met 100 MB up en download, telefoon en tv. Je krijgt een kastje zowel voor beneden als boven.
Je kan terug kijken en opnemen via de cloud. Dus wat je opneemt beneden op je tv in de cloud, kan je boven ook terug kijken en vice versa.
 
Wat ik kan bedenken is om via WIFI naar een 2e ontvanger te sturen, al dan niet met een WIFIversterker..
deze link had je al bekeken? https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/informatie/extra-opties/interactieve-tv/draadloze-verbindingsset.htm


Die verbindingssets zijn echt af te raden.
Sd zenders bekijken zal nog kunnen als er geen storende apparaten op het stroomnet zitten.
Echter als je een hd zender wilt bekijken dan loop je een groot risico dat je beeld/geluid gaat haperen.
Het betrouwbaarste is dan toch om kabels te leggen.
Iedere provider zal jou dat aanbevelen
 
Bedankt voor je advies Femke, is het tv beeld op allebei de kastjes precies hetzelfde?

Ik kan dus het beste ervoor zorgen dat er een kabel na boven getrokken wordt, dat zal een gat boren worden naar boven toe en daar een kabel doortrekken. Lijkt me dat de monteur zoiets niet doet.
 
Laatst bewerkt:
Die verbindingssets zijn echt af te raden.
Sd zenders bekijken zal nog kunnen als er geen storende apparaten op het stroomnet zitten.
Echter als je een hd zender wilt bekijken dan loop je een groot risico dat je beeld/geluid gaat haperen.
Het betrouwbaarste is dan toch om kabels te leggen.
Iedere provider zal jou dat aanbevelen

We gebruiken zelf de DVS van KPN, en we hebben geen problemen ermee ( signaal gaat van beneden richting zolder, we zitten in een huis gebouwd ergens in de jaren 50 ). Het enigste waar je wel op moeten letten is dat je de DVS alleen in de stopcontact in de muur doet, en niet in een 1 of andere verlengsnoer oid, want dan heb je inderdaad kans dat je geen goed signaal binnen krijgt en haperingen krijgt.

Om even terug te komen, we hebben sinds anderhalf jaar 3 in 1 glasvezel van kpn en het gaat prima. We kregen de 2e digitale tv ontvanger gratis voor de tv op de slaapkamer, zowel beneden als boven perfect beeld.
 
Met een DVS zou ik inderdaad geholpen zijn. Nu zie ik dat als je voor 2 ontvangers 3 van die dingen nodig hebt. Waarom geen 2?
 
Met een DVS zou ik inderdaad geholpen zijn. Nu zie ik dat als je voor 2 ontvangers 3 van die dingen nodig hebt. Waarom geen 2?

Omdat 1 gebruikt wordt om het signaal van je router over het stroomnet te jagen.
1 wordt dus aangestoten op je router
De overige worden gebruikt voor je ontvangers.
 
Ik lees dat de mensen niet zo blij zijn met de experia box erbij. Waarom is dat dan?
 
Ik heb geen last van die Experiabox hoor. Dat ding doet gewoon goed zijn werk. Ik lees het ook weleens maar ik er zijn meer Experiaboxen in omloop dus wie weet is de eerste lichting niet zo geweldig. Maar dat kan ik dus niet zeggen, deze van hier werkt uitstekend en ik kan er via de browser inkomen en alles is zeer duidelijk.
Het beeld beneden is het zelfde als boven, heel goed dus.

De ontvanger voor boven en dus het opneembare apparaat (je neemt ook op in de cloud en dus kan je alles overal bekijken wat je hebt opgenomen) kregen wij ook gratis, maar dat komt door het pakket wat we af hebben genomen.
 
Ik lees dat de mensen niet zo blij zijn met de experia box erbij. Waarom is dat dan?

De mensen zijn niet zo blij omdat de Kpn de experiabox helemaal dicht getimmerd heeft.
Je kan dus helemaal niks zelf iets inregelen als je dat zou willen.

Ikzelf heb er geen problemen mee.
Maar ik zelf ben dan ook niet echt een tweaker. :)
 
Voor normaal gebruik zoals streamen en dat soort zaken moet het dan geen probleem zijn toch. Misschien wil ik in de toekomst eens netflix nemen hier, dat moet dan wel werken uiteraard.

Bedankt voor de tips zover, ik kijk het nog even af wat de ontwikkelingen zijn met het nieuwe ziggo. Als me dat niet bevalt heb ik in ieder geval een alternatief met KPN glasvezel en wat een mooi voordeel is dat we korting krijgen aangezien we hier ook 1 mobiele telefoon van KPN hebben en 1 van HI, dus kom in aanmerking voor kpn compleet volgens mij.
 
De mensen zijn niet zo blij omdat de Kpn de experiabox helemaal dicht getimmerd heeft.
Je kan dus helemaal niks zelf iets inregelen als je dat zou willen.
Eh, lees mijn bericht eens, want ik kan dat wel hoor!
En ik ben geen tweaker!!

en satshow, dat klopt. Je komt in aanmerking voor compleet. Wij hebben dat niet, want wij hebben geen mobile van KPN.
 
Ik bedoel natuurlijk niet om simpel in je browser te komen.
Ik vedoel echt tweaken.
Zoals je eigen apparatuur ed. aansluiten.
Een gewone gebruiker zal dat niet doen.
De meeste klachten zijn dan ook van de echte tweakers die zich stuk bijten op de experiabox
Google maar eens en dan zal je mijn punt begrijpen
 
Ik ben geen tweaker , maar ik kan wel in de Experiabox om mijn apparatuur aan te sluiten en te bekijken, en het ip adres te veranderen of vast te zetten.
Dat kan iedereen als je een beetje handig bent of weet wat je doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan