Geen verbinding met Active Directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerhelper

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
123
Hoi helpers

Ik heb een probleem ik kan mijn windows 7 pro niet verbinden met mijn domein in server 2003 R2 onder virtualbox
Ik wil graag verbinden met mijn domein maar ik krijg deze foutmelding

Knipsel4.PNG

Knipsel.PNG

Bij voorbaat dank
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Probeer eens de ip van de server in te voeren bij de dns van jou PC en op de tweede rij de normale gateway ip.
Normaal heb je bij ad ook een dhcp en dan zit daar standaard ook dns bij, nu is dns niet goed geinstalleerd. probeer het zo en hij moet het normaal doen.

Met vriendelijke groet,

Enzoishier
 
a. Je laat gebruikersaccounts zien in je tweede schermafdruk terwijl je een computer account aan het domein wil toevoegen (eerste schermafdruk).
b. Onduidelijk is of de W2003 én de Windows 7 Pro beiden draaien in Virtualhost of dat de W2003 ergens op je netwerk staat.
c. Zoals enzoishier al beschrijft gaat het niets worden als de W7 en de server elkaar niet kunnen pingen, als op de W7 de W2003 server niet als primaire DNS-server bekend/ingesteld is etc.
d. Wat voor netwerk-inrichting heb je in Virtualbox voor je W7 computer? Host only, bridged networking of NAT?

Tijs.
 
b Nee de win7 is de fysieke computer en de win 2003 R2 enterprise server is die op virtualbox draait.

C. Hoe stel je dat in stapsgewijs.

D. Hoe kan ik dat zien.

Bij voorbaat dank

Computer Helper
 
Of je Host only, bridged, NAT etc. gebruikt kun je zien bij de kenmerken/instellingen van de VM, onder Netwerk (zie ook deze link)
Zover ik kan zien is jouw setup alleen werkend te krijgen met Bridged networking, Host-only of NAT networking.
Als de W7 ook de host is voor je virtualbox omgeving, dan kun je alle 3 de opties gebruiken. Begin met NAT networking, waarbij je W2003 en de W7 (de netwerkkaart die in de virtuele switch zit met de W7) een vast ip-adres geeft in de dezelfde reeks (bijv. 192.168.254.x , subnetmasker 255.255.255.0). Dan als DNS-server op de virtuele adapter van de W7 het ip-adres instellen van de W2003. Kijk of je de W7 computer dan wel kunt toevoegen. De W2003 server kan dan NIET ook DHCP server zijn, tenzij je in de virtualbox instellingen de DHCP server functionaliteit uitschakelt op de NAT interface.

Als de W7 niet de host is voor je virtualbox omgeving, dan kun je alleen optie Bridged networking gebruiken. Dan wordt het nog veel gecompliceerder, maar in essentie komt het erop neer dat je de W2003 computer een vast ip-adres geeft die past in de ip-reeks van je (normale) thuisnetwerk (bijv. eindigend op .253) en dan als primaire dns server van je W7 computer bij de IPv4 instellingen van de gebruikte netwerkverbinding het ip-adres van de W2003 server opgeeft en als secundaire een externe DNS-server (zoals die van Google: 8.8.8.8)

Tijs.
 
Ik snap er nog steeds niets van

Kunt u het in jip en janeke taal uitleggen bij voorbaat dank en ik ben overgestapt naar windows server 2008, omdat 2003 veelt te traag en moeilijk te configureren was en steeds bsods gaf

maar hoe moet dat is er een goede handleiding. Mijn server is het guest os en de win7 is de host. En hoe vind ik al die gegevens Ip,Dns
 
Laatst bewerkt:
Dit is (met wat jij met virtualbox wilt doen) geen speelgoed voor jip en janneke-taal. Dat geldt ook voor W2008.

Waarom wil je een Windows domein als je (blijkbaar) niet beschikt over de juiste kennis van Windows server/DNS?
En mij is niet duidelijk waarom je niet (ook) W7 installeert als virtuele machine?

Ik ben niet van zins om hier een cursus W2008 te gaan geven. Wat je in ieder geval moet weten is:
Met het installeren van de Active Directory role moet je
a. Op de server een vast ip-adres instellen.
b. Op de server (in een omgeving zoals de jouwe, met maar 1 server) ook de DNS server role installeren (wellicht heb je dat samen met de AD role al gedaan).

Voor wat betreft DNS moeten zowel op de AD server zélf als op de werkstations die je aan het Windows domein wilt toevoegen het ip-adres van de (domein-)DNS server als eerste DNS-server staan ingesteld in de IPv4 instellingen. Op de server mag je (ipv. zijn dan geldende ip-adres) als alternatief 127.0.0.1 invullen, maar voor de werkstations moet het het echte ip-adres zijn van de server zijn.

Omdat je fysiek en virtueel met elkaar mixt op een thuisnetwerk met een router als DHCP server (vandaar mijn vraag over waarom je niet alles virtueel draait, dan heb je dat probleem niet) kun je NIET via DHCP Server functionaliteit op je server de instellingen laten uitdelen via DHCP, dus zul je met vaste ip-adressen moeten werken op de werkstations.

Welke netwerkkeuze heb je nu staan in de Settings van de W2008 virtuele machine? Host-only, bridged, NAT, ...?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan