'no signal' na upgraden videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenthyx

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2015
Hallo,

Gister heb ik mijn 2 oude videokaarten (SLI 760) gedemonteerd uit m'n pc.
Vandaag een 2e hands GTX Titan binnengekregen en natuurlijk gelijk geinstalleerd.

Nu geeft m'n monitor aan dat hij geen signaal ontvangt.

Wat ik me toen bedacht is dat ik natuurlijk eerst de oude drivers moest uninstalleren.
Dus oude videokaarten weer gemonteerd, en nu komt het, tot mijn schrik.. 'no signal'.

Ik heb m'n moederbord al een hard-reset gegeven en dat hielp ook niks.

Update!:

Lang poosje met de RAMmodules wezen spelen, elke module (2 stuks) in elke dimm geplaatst bij de vierde poging starte hij op!

Verder zal dit niet aan de voeding kunnen liggen want die heeft het altijd goed gedaan en heeft genoeg watt om een Titan te voorzien van stroom.

Ik heb verder geen idee wat het zou kunnen zijn.

Qua garantie van de componenten zit ik nog aardig breed, behalve m'n CPU.

Hier de specificaties van m'n pc:

Seagate Barracuda 1TB
ASUS P9X79
Kingston HyperX Predator 8GB RAM
MSI N760 TF 2GD5/OC 2x (oude vid. kaarten, GTX Titan nieuwe)
Samsung 840 EVO Basic
Intel Core i7 4820K / 3.7 GHz
Microsoft Windows 7 Home Premium

Gr Anthony

Update:

Nadat ik de andere module had geinstalleerd deed de computer niks, hij gaf geen signaal, ook niet na een langere tijd wat eerst wel zo was.

Nu ben ik verder wezen surfen en ben ik dit tegen gekomen:

http://www.tomshardware.co.uk/answe...x79-4820k-post-display-beeps-red-cpu-led.html

Dit ben ik nu op het moment aan het doen en ik zal jullie hierover op de hoogte houden.

http://www.tomshardware.co.uk/answe...x79-4820k-post-display-beeps-red-cpu-led.html

Edit:

Het moederbord blijft switchen tussen MemOk, CPU en VGA no post. Dan brand het ene ledje weer dan het andere weer. Weet nu zeker dat het aan m'n MoBo ligt.

En dan de allerlaatste update:

Toen ik alles kaal aan de praat heb gekregen deed hij het. Later alles ingebouwd en aangesloten, en toen deed hij het weer niet... Het enige waar ik toen aan kon denken was dat de fans niet aangesloten waren toen hij wel wou opstarten. Dus alle fans ontkoppeld en later ben ik erachter gekomen dat één fanheader het dus gewoon niet doet.. Alles is nu weer up & running.

Wat een raar idee dat ik het hele weekend hieraan heb lopen beunen en dan op t laatst gewoon een heel simpel iets blijkt te zijn.

Ik wil jullie wel bedanken voor jullie support!

Met vriendelijke groet,

Anthony

Laatst bewerkt:
Welke voeding heb je nu precies?

Heb je al geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten om te kijken of je dan wel beeld krijgt? Dus enkel moederbord + processor, 1 module werkgeheugen en enkele videokaart aangesloten?

No signal wil alleen maar zeggen dat het moederbord niet werkt.

Geen biosbeeps?

Zojuist een speakertje aangesloten.

Ik zal het laten weten wat ie' doet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik een Corsair RM750 (sorry, niet tussen specs geplaatst)

nee, ik heb nog niet geprobeerd om hem kaal op te laten starten. Zeker een punt om uit te proberen.

Update:

Ik heb hem kaal oplaten starten, de eerste 3/4 min deed ie' niks, dus heb ik het knopje 'MEMoK' ingedrukt gehouden omdat ik er 1 module uit heb gehaald. Hierdoor wou hij eindelijk weer opstarten en nu is ie' de bios aan het updaten (wat redelijk lang duurt). het rare hieraan vind ik dat hij aan het updaten is zonder enige 'boot' om het zo maar te zeggen, is dit normaal?

met boot bedoel ik dat hij aan het updaten is vanuit het niets en niet van een usb of iets dergelijks

klinkt alsof je moederbord een geheugentest aan het doen is (icm de wetenschap van de knopje)

hij is nu 1 uur bezig en is net geen 1/4, is dat standaard, de tijd?

Werkgeheugen testen kan erg lang duren. Maar ik wil wel wat positiefs opmerken: je hebt weer beeld gekregen ;)

inderdaad, geeft toch een rustgevend gevoel! ik zal jullie up-to-date houden zodra hij gefinished is!

Één beep betekent dat er geboot wordt, dus goed.

Snap alleen die test niet, dat gaat vanuit de bios?
Nodig lijkt het me niet maar zal wel geen kwaad kunnen.

Één beep betekent dat er geboot wordt, dus goed.

Snap alleen die test niet, dat gaat vanuit de bios?
Nodig lijkt het me niet maar zal wel geen kwaad kunnen.

Niet vanuit de bios, nee. Hij is nu 77%. Ik zal het laten weten wat er na 100% gebeurd

Update:

Hij is klaar met updaten. Na hij zichzelf restartte begon eerst het ledje van MemOK! te branden voor een poosje toen het ledje van CPU en daarna het VGA ledje toen pas kreeg de monitor een signaal binnen. Nu heb ik geprobeerd de bios met de F2 knop, maar hij gaat weer naar het zelfde scherm om te updaten.

Dit is heel vreemd. Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat je moederbord zich wil updaten, kan je daar geen foto van tonen?

Ik ga er trouwens even voor het gemak voor uit dat je meerdere geheugenmodules hebt: probeer eens een andere module.

Allereerst welkom op Helpmij.nl Aenthyx

Ben even zo vrij geweest om wat quote's van je te verwijderen en twee berichten samengevoegd van je .Je kan ook voor bericht aanpassen kiezen hoor;) .Succes met je vraag:thumb:

Laatst bewerkt:
Het lijkt er op dat je BIOS/UEFI niet helemaal lekker meer is, op onverklaarbare wijze eigenlijk. Heb je al een Clear CMOS gedaan?

Je handleiding beschrijft ook duidelijk hoe je in een geval als deze de BIOS ROM kan vernieuwen (Zie 2.3.10 USB BIOS Flashback).

Heb inderdaad al 'clear CMOS' gedaan maar still no luck.
Ben nu een andere bios versie aan het 'flashbacken', even kijken wat voor goeds daar uit komt.

Update:

Nothing at all :/.

Ik denk dat ik maar een mailtje stuur naar waar ik hem gekocht heb. (Azerty)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan