Hallo,
Gister heb ik mijn 2 oude videokaarten (SLI 760) gedemonteerd uit m'n pc.
Vandaag een 2e hands GTX Titan binnengekregen en natuurlijk gelijk geinstalleerd.
Nu geeft m'n monitor aan dat hij geen signaal ontvangt.
Wat ik me toen bedacht is dat ik natuurlijk eerst de oude drivers moest uninstalleren.
Dus oude videokaarten weer gemonteerd, en nu komt het, tot mijn schrik.. 'no signal'.
Ik heb m'n moederbord al een hard-reset gegeven en dat hielp ook niks.
Update!:
Lang poosje met de RAMmodules wezen spelen, elke module (2 stuks) in elke dimm geplaatst bij de vierde poging starte hij op!
Verder zal dit niet aan de voeding kunnen liggen want die heeft het altijd goed gedaan en heeft genoeg watt om een Titan te voorzien van stroom.
Ik heb verder geen idee wat het zou kunnen zijn.
Qua garantie van de componenten zit ik nog aardig breed, behalve m'n CPU.
Hier de specificaties van m'n pc:
Seagate Barracuda 1TB
ASUS P9X79
Kingston HyperX Predator 8GB RAM
MSI N760 TF 2GD5/OC 2x (oude vid. kaarten, GTX Titan nieuwe)
Samsung 840 EVO Basic
Intel Core i7 4820K / 3.7 GHz
Microsoft Windows 7 Home Premium
Gr Anthony
Update:
Nadat ik de andere module had geinstalleerd deed de computer niks, hij gaf geen signaal, ook niet na een langere tijd wat eerst wel zo was.
Nu ben ik verder wezen surfen en ben ik dit tegen gekomen:
http://www.tomshardware.co.uk/answe...x79-4820k-post-display-beeps-red-cpu-led.html
Dit ben ik nu op het moment aan het doen en ik zal jullie hierover op de hoogte houden.
http://www.tomshardware.co.uk/answe...x79-4820k-post-display-beeps-red-cpu-led.html
Edit:
Het moederbord blijft switchen tussen MemOk, CPU en VGA no post. Dan brand het ene ledje weer dan het andere weer. Weet nu zeker dat het aan m'n MoBo ligt.
En dan de allerlaatste update:
Toen ik alles kaal aan de praat heb gekregen deed hij het. Later alles ingebouwd en aangesloten, en toen deed hij het weer niet... Het enige waar ik toen aan kon denken was dat de fans niet aangesloten waren toen hij wel wou opstarten. Dus alle fans ontkoppeld en later ben ik erachter gekomen dat één fanheader het dus gewoon niet doet.. Alles is nu weer up & running.
Wat een raar idee dat ik het hele weekend hieraan heb lopen beunen en dan op t laatst gewoon een heel simpel iets blijkt te zijn.
Ik wil jullie wel bedanken voor jullie support!
Met vriendelijke groet,
Anthony
Gister heb ik mijn 2 oude videokaarten (SLI 760) gedemonteerd uit m'n pc.
Vandaag een 2e hands GTX Titan binnengekregen en natuurlijk gelijk geinstalleerd.
Nu geeft m'n monitor aan dat hij geen signaal ontvangt.
Wat ik me toen bedacht is dat ik natuurlijk eerst de oude drivers moest uninstalleren.
Dus oude videokaarten weer gemonteerd, en nu komt het, tot mijn schrik.. 'no signal'.
Ik heb m'n moederbord al een hard-reset gegeven en dat hielp ook niks.
Update!:
Lang poosje met de RAMmodules wezen spelen, elke module (2 stuks) in elke dimm geplaatst bij de vierde poging starte hij op!
Verder zal dit niet aan de voeding kunnen liggen want die heeft het altijd goed gedaan en heeft genoeg watt om een Titan te voorzien van stroom.
Ik heb verder geen idee wat het zou kunnen zijn.
Qua garantie van de componenten zit ik nog aardig breed, behalve m'n CPU.
Hier de specificaties van m'n pc:
Seagate Barracuda 1TB
ASUS P9X79
Kingston HyperX Predator 8GB RAM
MSI N760 TF 2GD5/OC 2x (oude vid. kaarten, GTX Titan nieuwe)
Samsung 840 EVO Basic
Intel Core i7 4820K / 3.7 GHz
Microsoft Windows 7 Home Premium
Gr Anthony
Update:
Nadat ik de andere module had geinstalleerd deed de computer niks, hij gaf geen signaal, ook niet na een langere tijd wat eerst wel zo was.
Nu ben ik verder wezen surfen en ben ik dit tegen gekomen:
Dit ben ik nu op het moment aan het doen en ik zal jullie hierover op de hoogte houden.
Edit:
Het moederbord blijft switchen tussen MemOk, CPU en VGA no post. Dan brand het ene ledje weer dan het andere weer. Weet nu zeker dat het aan m'n MoBo ligt.
En dan de allerlaatste update:
Toen ik alles kaal aan de praat heb gekregen deed hij het. Later alles ingebouwd en aangesloten, en toen deed hij het weer niet... Het enige waar ik toen aan kon denken was dat de fans niet aangesloten waren toen hij wel wou opstarten. Dus alle fans ontkoppeld en later ben ik erachter gekomen dat één fanheader het dus gewoon niet doet.. Alles is nu weer up & running.
Wat een raar idee dat ik het hele weekend hieraan heb lopen beunen en dan op t laatst gewoon een heel simpel iets blijkt te zijn.
Ik wil jullie wel bedanken voor jullie support!
Met vriendelijke groet,
Anthony
Laatst bewerkt: