?Op link klikken en dan iets weergeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maartenisbaas

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2013
Berichten
42

Hallo Helpmij-ers!

Ik had een klein vraagje over JavaScript. Ik vond namelijk geen script op het internet of ik kon het niet in de juiste termen verwoorden :s .

Het zit zo:

In mijn menu bovenaan mijn site (HTML5) staat er : Home - Over - Projecten - (Link1 - Link2)

Ik zou graag hebben wanneer ik op over klik dat hij niet naar een andere pagina gaat maar de tekst van over laat zien, dit geldt ook voor "Projecten" (en andersom ook natuurlijk ;) )

Op bepaalde site's zag ik al dat het met leuke effecten is (glijden,botsen,...), dus het zou fijn zijn als er een effectje in zit.

De vraag is nu:
- Wat is de "naam" van dit systeem en waar kan ik het vinden?
- Heeft er iemand misschien een voorbeeldje van het script die het graag zou willen doorsturen?

Alvast hartelijk bedankt!

Maarten
 
Ik keek net even op googleapis en dat is hetgeen dat ik wil bedoelen. Kan je de basics mis even uitleggen aub en de beperkingen (op vlak van layout) ervan als die er zijn?
 
Ik ben geen webpage developer, dus ik ben niet de juiste persoon om over algemeen gebruik te praten.

Ik gebruik AJAX met JQUERY / JQUERYUI wel eens om het presenteren van datasets te vereenvoudigen. Dat is echter "kale" presentatie. Wat je met AJAX(+CSS) kunt doen is data laden in een segment en alleen dat segment aanpassen. In principe is dat heel flexibel maar hoe je dat effectief gebruikt voor website design is een ander vraagstuk.

zie ook http://api.jqueryui.com/category/effects/ om wat voorbeelden te zien van effecten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan