vmware vs hyper-v

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
1.175
beste,

wat zou de beste keuze van van virtualsatie software we zullen onderstaande pakketen draaien.

1xwindows server 2012 virtueel
(sharepoint)
2xdebian
2xwindows server 2008
(sql)
(domein controller)

graag ook een reden geven waarom je dat zou nemen zodat ik de pro en cons kan overwegen
 
ik heb geexperimenteerd met beide. ik wilde eigenlijk gaan werken met esx. ik zag daar het voordeel in omdat je dan geen capaciteit kwijt bent aan een host. (bijna) la je werkgeheugen kan naar de VM's
Nadeel vond ik dat ik altijd een werkplek nodig had om de server te beheren en nieuwe VM's aan te maken.

Ik ben toen aan de gang gegaan met Hyper-V. en kon op de host dingen testen en uitproberen als ik problemen ondervond. voorbeeld was een onstabiele ip verbinding. door de ip terug te brengen naar de host en wel een stabiele verbinding te hebben wist ik dat het in de hyper-v moest zitten. later weer een probleem, zelfde test, bleek een kapotte netwerkkaart. (probleem bleef na verhuizen naar de host).

Om dat ik het zonde vond dat minstens 2GB naar de host ging ben ik gaan testen met Hyper-V in bare mode. Basis windows maar effect van VMWare esx.
Opnieuw moest ik er constant mijn werkplek bij halen.

Uiteindelijk toch gekozen voor een Hyper-V oplossing met GUI zodat ik gewoon lekker van af de host alles kan regelen. (snap shots-pauze-resume-stats over gebruik en meer dingen die makkelijk in een GUI gaan.)

Met extern beheer heb je toch een aantal zeer irritante beperkingen vind ik.

Hoop dat je er wat aan hebt.

M.
 
tevens als reactie op je server lijst.
ik heb 3 hyper-v config draaien.

ik heb 2 hosten tot domain controllers gemaakt

zodat er altijd een audit kan plaatsvinden. als de host plat is maakt de rest niet meer uit.
Dat scheelt je een VM en doe je nog wat zinnigs met de 2GB host

M.
 
Alleen deze twee? Als het puur over een machine gaat die deze software in een container moet draaien kun je ook XEN of eventueel zelfs KVM nemen.
 
ik heb geen enkele ervaring met XEN en KVM dus kan je helaas niet helpen met een vergelijking met deze 2 extra mogelijkheden.

M.

P.S. ik ken KVM alleen van de switches.. zijn er tegenwoordig ook VM's van?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan