Airport Express draadloos verbinden met modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Beste lezers,

Ik wil graag mijn stereo aansluiten op het netwerk om draadloos muziek te kunnen luisteren vanaf mijn laptop of iPad. Laptop draait dan ook Airfoil (programma om muziek buiten iTunes om te streamen.

Nu wil ik daarvoor een Airport Express (AE) kopen. Ik weet dat je de AE kunt koppelen aan je bestaande netwerk (modem/router) m.b.v. ethernet.
Mijn vraag is of dit ook draadloos kan en hoe je dat doet? Het gaat om een standaard ziggo modem/router (Ubee UVW 3200).
Het is dan de bedoeling dat de huidige modem/router gewoon blijft fungeren als het hoofd-accespoint (DHCP, NAT, enz.)

Ik weet dat het muziek streamen draadloos gaat, maar het gaat mij om de koppeling tussen de modem-router en de AE.

Verder: kun je ook android devices koppelen met de AE zodat je bijv. muziek van een android telefoon kunt streamen naar de AE?

Groet,
Anton
 
In feite kies je voor het volgende:
Je opent de configuratie van de AE
Je geeft aan dat hij een bestaand wifi netwerk moet joinen (oftewel: Je neemt de AE op in het standaard wifi netwerk).
Vergeet niet om Airtunes ook aan te zetten!

Daarna is de AE te kiezen als een extra uitvoerapparaat/"luidspreker" binnen iTunes en iPhone (en Airfoil, neem ik aan) als de apparaten (incl. de AE) via dezelfde wifi router zijn aangesloten.
Je hoeft dan ook niet meer een netwerkkabel naar de AE te hebben.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dank Tijs!!

Precies het antwoord waar ik naar op zoek was. Weet jij (of iemand anders) nog iets over Airplay support voor Android?
Het gaat dan om het streamen van muziek (Spotify, lokaal opgeslagen) van een Android device naar de AE.

Groet,
Anton
 
Ik ken (op dit moment) alleen andersom, dus dat je je android toestel als ontvanger/"luidspreker" gebruikt vanuit (bijv.) iTunes, dus op dezelfde manier als jij de AE wilt gaan gebruiken (Air Bubble).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan