• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken? 2 criteria, resultaat 2 kolommen verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

C1988

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2015
Berichten
43
Bekijk bijlage hulp.xls

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zie voorbeeld bestand.
Ik heb een bestand waarin een flink aantal rijen staat met daarin BSN nrs, Datums van verschillende metingen en achter de datum de uitkomst van meting 1 en meting 2.
Nu is het de bedoeling dat ik naar het verschil ga kijken tussen de eerste meting en een meting van ongeveer een jaar later (+of-1maand).
Ik wil dus in cel c2 op het tabblad "zoeken", een formule die zoekt op BSN nummer, en of er achter dat BSN nummer een datum staat die 1 jaar (+of- een maand) na de eerste meting is.
Als die deze datum heeft gevonden heb ik de uitkomst van meting 2 nodig die bij de betreffende datum hoort.
Het is een erg groot bestand met verschillende formules, het is dus niet mogelijk om kolommen te verschuiven. Het liefste heb ik dus dat de uitkomst op een ander tabblad komt (in dit geval tabblad "zoeken"). Mocht dit niet mogelijk zijn mag het op op het originele tabblad (tabblad "data").
Alvast bedankt!
 
=ALS(SOMPRODUCT((Data!B2:J2-Zoeken!B2+0,01);--(Data!B2:J2-Zoeken!B2<32);--(Data!B2:J2-Zoeken!B2>-32))=0;"geen waarde";INDEX(Data!B2:J2;1;VERGELIJKEN((MIN(ALS(ABS(Data!B2:J2-Zoeken!B2+0,01)*--(Data!B2:J2-Zoeken!B2<32)*--(Data!B2:J2-Zoeken!B2>-32)>0;ABS(Data!B2:J2-Zoeken!B2+0,01)*--(Data!B2:J2-Zoeken!B2<32)*--(Data!B2:J2-Zoeken!B2>-32))));ABS(Data!B2:J2-Zoeken!B2+0,01);0)+2))

Matrixformule dus afsluiten met CRTL+SHIFT+ENTER
 
Laatst bewerkt:
=ALS(SOMPRODUCT((Data!B2:J2-Zoeken!B2+0,01);--(Data!B2:J2-Zoeken!B2<32);--(Data!B2:J2-Zoeken!B2>-32))=0;"geen waarde";INDEX(Data!B2:J2;1;VERGELIJKEN((MIN(ALS(ABS(Data!B2:J2-Zoeken!B2+0,01)*--(Data!B2:J2-Zoeken!B2<32)*--(Data!B2:J2-Zoeken!B2>-32)>0;ABS(Data!B2:J2-Zoeken!B2+0,01)*--(Data!B2:J2-Zoeken!B2<32)*--(Data!B2:J2-Zoeken!B2>-32))));ABS(Data!B2:J2-Zoeken!B2+0,01);0)+2))

Matrixformule dus afsluiten met CRTL+SHIFT+ENTER

Super, bedankt!
Alleen een klein probleempje, soms zijn niet alle velden ingevuld. Bijvoorbeeld op het werkblad 'data' cel H2 tm J2.
Hier staat dan wel een formule in, maar deze geeft als antwoord "".
Enig idee hoe het opgelost kan worden? De formule die de gegevens op het blad 'data' geeft 0 in laten vullen ipv "" is geen optie omdat sommige cellen als antwoord echt 0 hebben.

VBA ben ik niet zo mee bekend dus zou het liefste een formule gebruiken.
 
Ik heb het al opgelost, een beetje omslachtig maar het werkt iig.
Bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan