Acer laptop scherm flikkert enorm (sneeuwvlekken/hagelvlekken)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hot12345

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2015
Beste forumleden,

Ik heb namelijk een probleem met mijn Acer laptop scherm.
Hij flikkert namelijk heel erg... Dit komt random voor.

Het rare is als ik dan de laptop uitzet en dan weer aanzet heb ik weer geen last van, na enkele uren verschijnt het weer zich.

Heb een filmpje online gezet via youtube.nl

https://www.youtube.com/watch?v=jZbHxjpPirA&feature=youtu.be

Ik weet echt niet waar het aan kan liggen, ik hoop dat jullie mij hierbij oplossing kunnen aanbieden.

Dit heb ik echt nog nooit gezien.

Het eerst wat ik je aanraad is de temperaturen uit te lezen via Speccy. Post een screenshot zodat we ook direct je systeemspecificaties hebben:thumb:.

Je kunt Speccy hier downloaden: http://www.piriform.com/speccy/download/standard

Heb je laatst nog hardware vervangen of nieuwe software geïnstalleerd?

Daarnaast, hoe oud is de laptop?

EDIT:

Trouwens, welkom op het Helpmij-forum!:D

Laatst bewerkt:
Hallo

"mijn Acer laptop" --> merk/typenr ... ouderdom ???

Het geklop op de laptop is uiteraard ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van harddisk .... (harddiskfabrikanten zien dit dan wel weer graag ... (verkoopcijfers)).

Met deze symptomen , en niet echt nuttige info , gok ik op een (weeral) door overververhitting losgekomen g.p.u./motherboard chipset.

Peter

Ik ben het inderdaad met VDK_P eens.
overververhitting losgekomen g.p.u./motherboard chipset
Hiermee bedoelt VDK_P het volgende: Doordat er sprake is geweest van langdurige oververhitting zijn de soldeerpunten van de, in dit geval waarschijnlijk videokaart, gedeeltelijk los geraakt waardoor de videokaart niet meer juist functioneert. Soldeersel wordt namelijk zacht door verhitting, wat zorgt voor een (gedeeltelijk) verbroken contact.

De reden dat ik om de temperaturen vraag is omdat we hiermee kunnen vaststellen dat dit het geval is. Wanneer de temperaturen van de CPU/GPU hoger zijn dan 65-70 graden tijdens simpel surfen op het web dan is dit de conclusie.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Heb even je vraag naar de laptop of aanschaf daarvan sectie verplaatst,Komt daar even beter tot zijn recht.Succes met je vraag.

Laatst bewerkt:
Dit heb ik echt nog nooit gezien.

Het eerst wat ik je aanraad is de temperaturen uit te lezen via Speccy. Post een screenshot zodat we ook direct je systeemspecificaties hebben:thumb:.

Je kunt Speccy hier downloaden: http://www.piriform.com/speccy/download/standard

Heb je laatst nog hardware vervangen of nieuwe software geïnstalleerd?

Daarnaast, hoe oud is de laptop?

EDIT:

Trouwens, welkom op het Helpmij-forum!:D

Hallo Bassie9!,

A specs.JPG

Alsjeblieft, Is dit genoeg?

Sorry dat ik de één en de ander niet vermeld heb.

Waar het om gaat is de Acer Aspire v3-771 MO VA70 laptop.
Daarnaast zijn alle drivers up to date. Heb de laptop bijna anderhalf jaar in mijn bezit. Nooit problemen mee gehad, alleen de laatste paar maanden met dit probleem.

Hoe kan dit oplossen? is er een oplossing voor? Kan dit aan Acer uitgelegd worden en gemaakt worden? Ookal is het buiten de garantie.

Hoor het graag van jullie mannen. De experts in dit gebied.

Dank u wel,

Hallo

"mijn Acer laptop" --> merk/typenr ... ouderdom ???

Het geklop op de laptop is uiteraard ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur van harddisk .... (harddiskfabrikanten zien dit dan wel weer graag ... (verkoopcijfers)).

Met deze symptomen , en niet echt nuttige info , gok ik op een (weeral) door overververhitting losgekomen g.p.u./motherboard chipset.

Peter

Hey VDK_P,

Hoebedoel je '' weeral '' door oververhitting losgekomen, komt het vaak voor bij laptops dit geval?

Mijn laptop heeft geen external GPU maar op de chipset.

Laatst bewerkt door een moderator:
De temperaturen zien er niet schrikbarend hoog uit of iets dergelijks.

Wat doe je precies met de laptop wanneer dit optreedt? Gebeurt dit spontaan of begint het beeld langzaam te storen?

Ik zie nu net dat de laptop 1,5 jaar oud is. Je kunt zonder enig probleem garantie claimen, aangezien de wettelijke garantie, vastgesteld door de overheid, 2 jaar is. Hier heeft Acer zich aan te houden. Naar mijn wetens levert Acer gewoon 2 jaar garantie standaard bij haar laptops.

Maak dus aanspraak op de garantie waar je het product gekocht hebt:thumb:! Dit lijkt namelijk op een hardware-probleem.

Laatst bewerkt:
De temperaturen zien er niet schrikbarend hoog uit of iets dergelijks.

Wat doe je precies met de laptop wanneer dit optreedt? Gebeurt dit spontaan of begint het beeld langzaam te storen?

Ik zie nu net dat de laptop 1,5 jaar oud is. Je kunt zonder enig probleem garantie claimen, aangezien de wettelijke garantie, vastgesteld door de overheid, 2 jaar is. Hier heeft Acer zich aan te houden. Naar mijn wetens levert Acer gewoon 2 jaar garantie standaard bij haar laptops.

Maak dus aanspraak op de garantie waar je het product gekocht hebt:thumb:! Dit lijkt namelijk op een hardware-probleem.

Dit probleem treedt willekeurig op, als ik browsen ben of in Word.. Heb even gekeken naar de bon, en het is meer dan 2 jaar oud:(, kom helaas niet in aanmerking voor de garantiebeleid.
Kan ik dit probleem alsnog laten maken bij hun? en is het zoiets duur?

Sorry, voor de late reactie. E-mail herinnering van reactie was naar beneden in m'n mail geraakt.

Waarschijnlijk zul je van Acer te horen krijgen dat het moederbord moet worden vervangen. Dit kost een hoop geld (denk aan 200-300 euro, als het niet meer is). Er zit helaas niets anders op.

Je kunt proberen contact op te nemen met Acer. Misschien maken zij een uitzondering.

Verder ben je zeker niet de enige die kennis maakt met de kwaliteit van Acer:(.

Sorry, voor de late reactie. E-mail herinnering van reactie was naar beneden in m'n mail geraakt.

Waarschijnlijk zul je van Acer te horen krijgen dat het moederbord moet worden vervangen. Dit kost een hoop geld (denk aan 200-300 euro, als het niet meer is). Er zit helaas niets anders op.

Je kunt proberen contact op te nemen met Acer. Misschien maken zij een uitzondering.

Verder ben je zeker niet de enige die kennis maakt met de kwaliteit van Acer:(.

Hmmm..... pfff... dat is veel geld. Dacht dat ik de enige was idd ja, blijkbaar zijn er meerdere mensen met dit probleem van de kwaliteit van Acer:(.

Hoe denkje over '' door middel van reflow of reball. '' ? kan dit door deze oplossing opgelost worden?

Hallo

"Hoe denkje over '' door middel van reflow of reball. '' ? kan dit door deze oplossing opgelost worden? "

Uiteraard kan dit hiermee opgelost worden ...

Een reflow is meestal voldoende indien de oververhitting niet te lang heeft aangesleept , want uiteindelijk is dit de basisoorzaak.

Je kunt dit slechts 1 x deftig doen ... laat dit dus uitvoeren door iemand die weet met wat hij bezig is.

Indien deze laptop dan op regelmatige basis zuiver/stfvrij wordt gemaakt , is deze herstelling meestal (altijd ???) definitief.

Indien de chipset echter een konstruktie fout mocht blijken te bevatten , doe ik meteen een reball , uiteraard met een nieuwe chipset.

Kun je meestal zien op de chipset (fabrikatie datum , etc ...) of deduceren uit de aanwezige identifikatie nrs op de chipset.

Hou u af van m.c. gyver toestanden met verfbranders en dergelijke ... dit kan nooit tot een deftige/stabiele herstelling leiden.

Het maakt voor een mogelijke opvolger een mogelijke herstelling moeilijker , of in extreme gevallen zelfs onmogelijk.

Hoe veel men hiervoor officieel durft aan te rekenen ???

Ik doe immers al mijn eigen herstellingen , en deze van onmiddelijke vriendenkring zelf.

" blijkbaar zijn er meerdere mensen met dit probleem van de kwaliteit van Acer"

Dit is niet enkel een probleem bij dit specifieke merk .... heb ook reeds defekte toestellen van medion , asus , etc ... onder handen gehad...

ALTIJD was de hoofdoorzaak oververhitting ... verstopte heatpiperadiator door stof , ventilatoren die niet korrekt werken , of het langdurig afsluiten van de voorziene lucht aanvoer/afvoeropeningen

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen , iets aan deze info.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan