Zwervend profiel werkt niet met Server 2012 in Windows 7, wat kan ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickkiej

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
Berichten
134
Beste lezer,

Ik wil graag via Windows Server 2012 zwervende profielen instellen op allemaal Windows 7 pro clients. In het domein hangen ging goed maar de zwevende profielen willen niet werken.

Wat heb ik gedaan en geprobeerd?

- in de A/D een profiel path ingevuld via %username%, als ik na het inloggen op de opgegeven locatie kijk staat er geen map met de naam van de gebruiker en als ik opnieuw aanmeld komt de melding " u bent aangemeld met een tijdelijk profiel, de opgeslagen instellingen gaan bij afmelden verloren". De map waar het profiel in moet komen te staan heeft gewoon full permission.

- zowel op de server zelf als op een NAS geprobeerd in te stellen.

- via GPO folder redirections geprobeerd in te stellen, deze instellingen worden na een gpupdate/force nog steeds niet overgenomen (geen enkele!). De GP set is een security group die is toegevoegd aan de bestemde gebruikers.


Heeft iemand voor mij nog een suggestie? Alvast bedankt!!
 
Geef eens de volledige aanduiding van de zwervend profiellocatie.
En verder moeten zowel de deelrechten als de maprechten op Full control staan.

Tijs.
 
Het zwervend profiel staat op een NAS onder het letterlijke pas \\IP-adres\algemeen\gebruikersprofielen\%username%

Wat bedoelt u met de deelrechten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onder Windows heb je sharing rights en Permissions, respectievelijk onder tabblad Sharing en Permissions.

Van die nas weet ik niets, dus deel een servermap met de aangegeven rechten en leidt het zevende profiel naar deze gedeelde map ipv de nas .

Tijs .
 
Nog een paar aanvullingen van mijn kant:

Full Control voor alle gebruikers is geen goede optie. Read/Write (alle rechten behalve het vinkje bij Full Control) is genoeg. Full Control op het hele pad geeft privacy problemen en andere toestanden.

Verder maakt het niet uit waar de share staat. Echter een Vista profiel en hoger vereisen een profielmap %username%.v2 . Dit is gedaan omdat de inhoud van deze profielen t.o.v. XP en ouder teveel verschillen en niet compatibel zijn.

Folder Redirection heeft geen invloed op profielen. Enkel op gebruikersinstellingen zoals de Documentenmap, Bureaublad, etc...
 
Ach, de gemaakte profielmap wordt vanzelf dichtgetimmerd (Geen overerfde rechten, specifieke rechten voor Maker/Eigenaar).
En een .v2 extensie wordt automatisch gemaakt.

De waarschuwing dat, voor dezelfde AD gebruiker, twee verschillende zwervende profielen worden aangemaakt als (ook) op XP wordt ingelogd is van belang (Vista en hoger een .v2 profiel (-map), een profiel (-map) zonder extensie voor XP)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo toppers,

Het is gelukt hoor!

Wat was het nou? Twee hele kleine dingetjes.

- Als je een Share maakt moet je blijkbaar het letterlijke pad van de share zoals je dat in de eigenschappen van de map "share naam " weergegeven ziet kopiëren en plakken als profiel pad in de A/D.

- Verder werkte het na het verlenen van de rechten wel maar of dat was weet ik nog niet zeker. In ieder geval synchroniseren de profielen nu netjes met iedere computer zoals de bedoeling was.

Het enige probleem is dat de policies nog niet willen werken, alles staat in een beveiligingsgroep waar ook de gebruikers zijn toegevoegd maar als ik policies uitrol gebeurt er niks als ik de gebruikers opnieuw aangemeld, daardoor kan ik de printers niet automatisch uit laten rollen.

Weet iemand hier nog iets voor misschien?

Dank jullie wel vast!
 
Let op: Groepsbeleid geldt op Afdelingen/OU's, niet op groepen.
Wél kun je (met de juiste gebruikers in de juiste Afdeling/OU en de juiste groepsbeleid erop toegepast) via filtering of Advanced security evt. de toepassing verfijnen per groep (standaard staat Domeingebruikers/Authenticated Users, daar vallen trouwens ook computer-objecten in). Daar zou je evt. specifieke groepen kunnen invullen ipv. deze generieke groep.
Overigens zorg ik ervoor dat ik zo min mogelijk hoef te filteren, dus ervoor gezorgd heb dat gebruikers in de juiste (sub-,sub-,sub-)Afdeling/OU zitten met de juiste hiërarchie aan (bovenliggende) Afdelingen met hun eigen groepsbeleid zodat ik filtering niet hoef te doen.

Tijs.
 
Beste helpers,

Inderdaad, afdelingen dat was het probleem! Nu zijn alle problemen opgelost, ontzettend bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan