'kan accu niet vinden' en 'aan netstroom, accu wordt niet opgeladen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

herolidas

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2015
Berichten
5
hallo,

Ik heb namelijk 2 computers met ongeveer hetzelfde probleem.

1e computer: wordt rechts onder aan de taakbalk weergegeven: 'aan netstroom, accu wordt niet opgeladen'

2e computer: wordt rechts onder aan de taakbalk weergegeven: 'kan accu niet vinden' dus het betterij pictogrammetje me een rood kruis.

De 2 computers zijn van Medion.

Kan iemand me helpen?

Mvg
 
Hoi,

Welkom op Helpmij .nl

Even voor de zekerheid neem aan dat je het over laptops/notebook hebt?
 
Hoi,

Dan ben ik even zo vrij geweest om je vraag naar de laptop of aankoop daarvan sectie te verplaatsen. Succes met je vraag
:thumb:
 
Ik heb dit ook gehad en inderdaad dan is of de accu of de interne elektronica defect aan het raken of defect.

De elektronica in je accu communiceert met je pc en geeft de status weer.
 
indd... kan mij iemand helpen met het zoeken naar een batterij ( accu ) ik vindt er maar geen ben al lang bezig met zoeken...

Het is een Medion akoya mini E1318T Notebook en weet niet ofdat van toepassing is MD99330

Mvg, gelieve my uit de nood te helpen danku :p
 
Valt weinig te controleren hoor. Een accu van 14,4 V of 11,1 V kan ook in een laptop als je oorspronkelijke accu 10,8 V is. Er zit namelijk een behoorlijke marge in. In heb voor mijn laptop ook een zwaardere accu. Meer Voltage en meer Amp uur. Kijk maar naar je adapter. Tuurlijk moet je altijd met een oplader boven je voltage zitten van je accu omdat deze anders niet laadt, maar daarom kun je er gerust een accu met hoger voltage in doen. Alleen nooit boven de spanning uitkomen van de oplader. Dan gaat het wel mis. Ten eerste je accu laadt dan slecht op en dan kan er wel degelijk schade ontstaan aan je moederbord. Je laptop blijft het namelijk ook doen als je gewoon de accu eruit haalt en de oplader er in laat zitten. Alleen trek nooit je accu uit de laptop als de aan het opladen is. Dan kan het je accu kosten.

In je laptop zit namelijk een zener die teveel aan spanning afvoert. Tevens zit er een spoel in die de spanning verhoogt of verlaagt. Dit naar wat nodig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan