printer drukt niet af na het wijzigen van de IP-adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersmith

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
Berichten
100
Beste allen,

Na het wijzigen van de IP-adressen in mijn PC drukt de printer niet meer af. Ik heb zojuist de IP-adressen weer op automatisch teruggezet, maar de printer werkt niet steeds niet. De printer heeft altijd gewerkt, voordat de IP-adressen in mijn pc zijn gewijzigd.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de printer weer doet?

Groeten,
peter smith
 

Bijlagen

  • IP-adressen.jpg
    IP-adressen.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 49
  • foutmelding.JPG
    foutmelding.JPG
    56,3 KB · Weergaven: 45
Verwijder de printer(s) van je PC(s), geef de printers een VAST IP-adres in de range van je LAN maar niet in de range van de uit te geven adressen door de router.
Installeer de printers vervolgens opnieuw op de PC(s)

Dikke kans dat ze het dan wel doen en het ook blijven doen.
 
ik zie nu pas dat het IP-adres van de printer veranderd is.
IP-adres printer is 169.254.209.155
mijn LAN heeft het volgende adres: 192.168.1.65 (zie bijlage)

Maar, hoe kan ik het IP-adres van de printer veranderen?

Groeten,
peter smith

ipconfig.JPG
 
Zie dat de printer nu een 169.x.x.x ip-adres heeft, oftewel: Hij heeft geen ip-adres gekregen van je (wifi-)router.
Herstart de printer, en kijk opnieuw na of het weer zo'n 169.x.x.x ip-adres is dat de printer heeft. Indien ja, dan moet je weer in je router gaan kijken wat er aan de hand is (DHCP server gedeelte).
Zou bijv. kunnen zijn dat de reeks van uit te geven ip-adressen nu zodanig klein geworden is dat de printer er geen meer krijgt (de anderen zijn toegekend aan smartphone/pc/laptop etc.)
Ook kan het zijn dat je (bijv.) de lease-tijd zodanig hoog hebt gezet dat daarom alle ip-adressen in de lease-pool gealloceerd zijn én blijven (bijv. omdat je een unlimited lease-tijd hebt ingesteld, verander dat naar (bijv.) 7 dagen of 2 dagen.

Tijs.
 
Thnx heren. Het probleem is opgelost. Ik heb de router opnieuw laten opstarten. en de driver opnieuw laten installeren.

Bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan