Linux OS kan m.b.v. BT niét streamen naar receiver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fr@

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Berichten
47
Vanaf de laptop wil ik muziek streamen naar een receiver.

De laptop is een 'Acer Aspire 3690' voorzien van een 'DeLock BT USB-adapter '.
OS is 'Linux Mint 17 Quana'

Aan de receiver hangt een bluetooth 'Marmitek Boom-Boom 75 audio ontvanger'.
Vanaf de tablet kan ik er muziek naar streamen.

Om dit ook met de laptop mogelijk te maken is de 'Blueman applet 1.23 geinstalleerd.
Alsmede Bureaublad-configuratiebestand (application/x-desktop)Bluetooth Send / Opdracht: gnome-obex-send

Voor de instelling van 'Blueman' kies ik bij 'Device' van de 'Bluetooth assistant' de 'BoomBoom75' en vervolgens A2DP ontvanger (audio verzenden).
Dan volgt de mededeling: “Apparaat succesvol toegevoegd, maar verbinden is mislukt¨

De laptop 'ziet' de 'Marmitek music receiver' dus wél maar kan er blijkbaar géén verbinding mee maken.
Als ik tijdens het afspelen van muziek op de laptop verbinding wil maken met BoomBoom audio-ontvanger volgt de mededeling: “Verbinding mislukt: Stream setup failed”

Kan iemand mij hierbij helpen?
 
Ik kan het niet reproduceren. Gebruik je pulseaudio voor het geluid? soms is daar blijkbaar wel eens een probleem mee met a2dp.
 
Ik kan het niet reproduceren. Gebruik je pulseaudio voor het geluid? soms is daar blijkbaar wel eens een probleem mee met a2dp.
Ik heb geen idee. Zoals aangegeven heb ik bij "Device" van "Bluetooth assistent" "A2DP" aangegeven.
Ik kan bijv. wel bestanden naar de tablet sturen.. Wat dat betreft werkt BT dus wel.
 
Nou, welkom.
Op het Ubuntu forum heb ik ooit een aantal werken geleden een topic geopend over de bluetooth die niet werkend te krijgen is i.c.m. een Bose mini speaker.
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=87704.msg941448#msg941448

Op het netbook Medion waar ik het over heb, zit Ubuntu 14.04
Ik zelf heb Linux Mint 17.1 maar ook daar werkte de Bose mini niet via bluetooth.

Het schijnt een bug te zijn die hoogstwaarschijnlijk in Ubuntu versie 14.04.2 wordt opgelost. Hopelijk.....want dat is niet zeker.
Ik stel voor dat je deze versie dan even op een stick zet en dan als live cd gaat proberen of je bluetooth dan wel werkt.
Omdat Linux Mint gebouwd is op de repro's van Ubuntu, zul je dan moeten wachten totdat het in Mint ook opgelost gaat worden.

Overigens werkte de Bose Mini icm met mijn tablet nexus wel goed, maar via het netbook van Medion en mijn desktop met Mint dus niet.
 
Laatst bewerkt:
@femke98 Ik stel voor dat je deze versie dan even op een stick zet en dan als live cd gaat proberen of je bluetooth dan wel werkt.
Omdat Linux Mint gebouwd is op de repro's van Ubuntu, zul je dan moeten wachten totdat het in Mint ook opgelost gaat worden.
Denk dat ik dan maar ff afwacht tot het probleem ook in Mint is opgelost. ;)

Overigens werkte de Bose Mini icm met mijn tablet nexus wel goed, maar via het netbook van Medion en mijn desktop met Mint dus niet.
Zei ik, vanaf m'n tablet streamen naar receiver ging wél, dus daaraan ligt t niet...

Bedankt zover Femke :thumb:
 
Ja, dus Android werkt met de bluetooth beter dan met de bluetooth van Linux.

Het gekke was wel of eigenlijk niet, dat mijn tablet wel gelijk werd gezien in de bluetooth van Ubuntu. En de smartphone van de persoon van de netbook krgen we ook gelijk te zien.
Er is dus iets met bluetooth externe speakers aan de hand, lijkt wel.

We wachten het wel af, ik hoop dat het wordt opgelost, want degene van het netbook mist wel zijn muziek. ;)
 
Laatst bewerkt:
femke98 Ja, dus Android werkt met de bluetooth beter dan met de bluetooth van Linux.
Zou je zo kunnen zeggen, ja. Vanaf de laptop (Linux) kan ik wel bestanden versturen naar andere BT-apparaten, alleen géén muziek streamen.
......mijn tablet wel gelijk werd gezien in de bluetooth van Ubuntu. En de smartphone van de persoon van de netbook krgen we ook gelijk te zien.
Klopt, Linux (laptop) 'ziet' wel alle bluetooth-apparaten in de directe omgeving...maar kan alleen met die van de receiver geen verbinding maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan