iMac gaat naar verloop van tijd niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
515
Hoi,

Ik heb thuis een iMac laat 2009 staan waar ik een probleem mee heb. Als ik hem aan heb staan blijft hij voor goed 1-2 uur goed aan staan tot dat hij in eens uit valt. Tenminste het beeld scherm is uit maar de fans en de HDD hoor ik gewoon nog draaien. Waneer ik hem uit druk door de power knop lang in te houden gaat hij gewoon uit zoals je het zou verwachten als je het zo doet.
Behalve: de HDD stopt niet normaal maar draai rustig uit. Dus dat hij stopt door zijn eigen weerstand.
Als ik luister naar mijn ander iMac medio 2011 dan hoor ik de HDD meteen stoppen. En nit rustig uit draaien.

Waneer ik weer op de aan knop druk dan gaat hij aan, je hoort GEEN opstart gong geluidje maar wel de DVD speller aan schieten. De HDD hoor ik ook aan gaan maar naar ongeveer 5s hoor je de HDD uit gaan en weer opnieuw aan gaan. Dan draait hij weer even en gaat hij in een soort van "stationair " draaien.
Dit met alles blijft het scherm gewoon zwart.

Ik wacht dan een tijdje met de stekker er uit en dan gaat hij weer heel normaal aan.

De iMac voelt niet on normaal warm aan... Gewoon warm zoals je wel verwacht met een allu behuizing ;)

Iemand een idee wat dit is? Ik verwachte wel zo iets al de HDD die kapot is.. Maar raar dat hij niet door de Bios heen komt.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Als je er met een zaklamp op schijnt zie je dan wel beeld?
Kans is groot dat het backlight weg valt(verlichting in het lcd paneel).
Enige oplossing is dan een nieuw lcd paneel er in zaten zetten. Helaas is dit erg orijzig.
 
Had ik al geprobeerd ja... Allen alles is zwart. Alleen waarom doet de HDD dan zo raar bij opstarten... En dan als ik even stroom er af heb en dan weer er op doe start hij normaal op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan