Formulier invulvak verlengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Hoe verleng ik in dit (deel van een) php-formulier het invulvak "Naam"?

<form method="post" action="<? $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
<table>
<tr>
<td class="<? echo $fout_text_naam; ?>"><small><small><span style="font-family: Verdana;">Naam</span></small></small></td>
<td><input type="text" style="border: 1px solid rgb(204, 204, 204); background-color: rgb(245, 245, 245);" class="<? echo $fout_vakje_naam; ?>" id="naam" name="naam" maxlength="50" value="<? if (!empty($naam)) { echo stripslashes($naam); } ?>"></td>
</tr>

"maxlength="50"" slaat niet op de lengte van het invulvak maar op het maximaal aantal tekens dat kan worden ingevuld.
 
Beste,

Probeer eens met width.

<form method="post" action="<? $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
<table>
<tr>
<td class="<? echo $fout_text_naam; ?>"><small><small><span style="font-family: Verdana;">Naam</span></small></small></td>
<td><input type="text" style="width:50px;border: 1px solid rgb(204, 204, 204); background-color: rgb(245, 245, 245);" class="<? echo $fout_vakje_naam; ?>" id="naam" name="naam" maxlength="50" value="<? if (!empty($naam)) { echo stripslashes($naam); } ?>"></td>
</tr>

Groetjes
 
Dat soort zaken regelen je met CSS :)

Code:
width: 200px;
 
Magneticweb,
Het werkt. Ik vroeg mij ook af, hoe de breedte van het invulvak bepaald werd, want ik zie niet dat dat gedefinieerd werd.
 
Laatst bewerkt:
Elke browser heeft een standaard manier van weergeven, daar staat die in gedeclareerd.

Tevens verplaatst van PHP naar CSS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan