• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Top 10 met Max Als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

ian123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2015
Berichten
2
Mijn vraag is of er een manier bestaat om een top 10 te maken met MAX ALS formule..

De grootste waarde heb ik inmiddels via een voorwaarde kunnen vinden met onderstaande formule.

=INDEX($I$1:$I$2000;VERGELIJKEN(MAX(ALS($H$1:$H$2000=$P$17;$J$1:$J$2000));ALS($H$1:$H$2000=$P$17;$J$1:$J$2000);0))

Nu wil ik met diezelfde voorwaarde: namelijk $H$1:$H$2000=$P$17 de eenagrootste waarde kunnen vinden en de tweenagrootste enz..

Ik ben namelijk bang dat dit dus alleen met de 'grootste' formule kan, maar als dat zo is wil ik wel graag weten hoe ik dit dan kan combineren met een ALS formule, want ik wil die voorwaarde graag wel behouden.

gr. ian
 
Gebruik i.p.v. de formule "Max" de formule "Grootste " in je formule
 
Ja het is gelukt!
Ik had gisteren ook al geprobeerd om simpelweg max te vervangen door grootste alleen werkte dit alsnog niet.
Ik wist niet waar ik de 'k' voor ranking moest invoegen in de formule.
Maar ben er inmiddels achter gekomen: tussen 2 haakjes in, zie hieronder.

=INDEX($I$1:$I$2000;VERGELIJKEN(grootste(ALS($H$1:$H$2000=$P$17;$J$1:$J$2000);1);ALS($H$1:$H$2000=$P$17;$J$ 1:$J$2000);0))

Bedankt voor het aangeven dat het met de 'grootste' formule dus wel kan.
 
ian,

wijzig je de status van je vraag nog even in "opgelost"?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan