• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

evaluatiematrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

abreeman

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
57
Hoi,

Mijn vraag gaat over een evaluatiematrix in Excel (of SharePoint).

De situatie is:
- er zijn 10 cursisten die dagelijks een training volgen (5 weken lang)
- aan het eind van iedere training (total ong. 14) krijgen ze een simpel evaluatieformulier met 10 vragen (slecht, voldoende, goed, zeer goed) en twee open vragen.

Nu wil ik deze data graag makkelijker laten verzamelen dan handmatig. De individuele evaluaties moeten ergens staan, een totalisering van scores op vraag a, b, c bij training 1, 2, 3 etc.
Ik heb eraan gedacht om bijvoorbeeld waardes aan antwoorden te hangen (slecht is 1, zeer goed is 4).

Bij de evaluaties mogen ze eigenlijk niet elkaar scores bekijken. Hoe pak ik dit aan?
Excelbestanden met forms per tabblad en dan een mastersheet die de individuele data ophaald?

Ik hoor graag jullie goede ideeen.

Groet,
Arie

(ik heb ook nog over een sharepointlist gedacht als tool, maar dat leek me minder geschikt)
 
Misschien kan je hier iets mee ?
 

Bijlagen

  • Evaluatie.xls
    72,5 KB · Weergaven: 44
Hoi,

Bedankt. Dat ziet er mooi uit. Hoe werkt het dan verder?

In de tabbladen de verschillende cursussen definieren?
En dan in een mastersheet de data ophalen met lookup?

Als ik de vragen ingevuld heb en probeer met de grote knop op te slaan, dan zegt trouwens: 'alle vragen invullen'..

Groet,
Arie
 
Er zat een fout in
kijk zo eens
 

Bijlagen

  • Evaluatie.xls
    78 KB · Weergaven: 61
Daar kan ik wat mee! En dan in de tabjes de verschillende cursussen zetten (copy paste van het eerste tabblad of gaat dat niet goed met saven dan?) en dan steeds overschrijven bij het opslaan?

Hoe verzamel ik dat het mooist in een mastersheet? Gewoon lookup?
 
Wat bedoel je hier mee ?

En dan in de tabjes de verschillende cursussen zetten (copy paste van het eerste tabblad of gaat dat niet goed met saven dan?)
 
Hoi,
Sorry voor de late reactive. Ik heb dus voor al die cursisten steeds dagelijks of 2dagelijks een evaluatie van een training. Die evaluatie wil ik daarom op meerdere tabbladen (sheets) in het werkblad kopieren zodat het 1 totaalsheet van alle beoordelingen per cursist is.
De vragen zijn dan:
* Krijg ik dan telkens die Save-buttom op elke pagina, of blijft die alleen in het eerste werkblad?
* Hoe ga ik dan verder vervolgens?

Hartelijke groet,
Arie
 
Hoi,
Sorry voor de late reactive. Ik heb dus voor al die cursisten steeds dagelijks of 2dagelijks een evaluatie van een training. Die evaluatie wil ik daarom op meerdere tabbladen (sheets) in het werkblad kopieren zodat het 1 totaalsheet van alle beoordelingen per cursist is.
De vragen zijn dan:
* Krijg ik dan telkens die Save-buttom op elke pagina, of blijft die alleen in het eerste werkblad?
* Hoe ga ik dan verder vervolgens?

Hartelijke groet,
Arie


P.S. Dit is trouwens het originele beoordelingsformulier. Hoe krijg ik een checkbox toegevoegd?
 

Bijlagen

  • Training reviews (2).docx
    14,2 KB · Weergaven: 36
Word gebruiken? Die zit er alleen bij om aan te geven welke enquetevragen er waren..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan