Heel veel errors in windows logboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0446

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
373
Hallo allemaal,

Even een kort vraagje:
Mijn pc liep vandaag niet zo heel erg lekker, het hakkelde en stokkelde een beetje bij het opstarten van programma's. Dus ik heb windows logboek er even bijgepakt.
Staat daar ineens een nogal hele grootte lijst met errors..
Knipsel.PNG

Is er iemand die mij wat meer over deze errors kan vertellen? Het zie er naaruit dat het er voornamelijk 2 zijn die de hele tijd terug komen.
Heeft dat verband met dat het een beetje langzaam gaat soms?

Groeten,
Niels
 
ID 153 kan er op duiden dat je HDD aan het sterven is.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Wat staat er in de warning? Als er zoiets staat van "recovered from bad sector" e.d. Dan kan dat een indicatie zijn dat je harddisk bijna dood is.
 
Zeker als er in de foutmelding iets staat van The IO operation at logical block address xxxxxxxx for Disk x was retried.

Groeten Marcel
 
Er is opnieuw een poging gedaan voor de IO-bewerking op logisch blok 0x5bcdf0 voor schijf 1 (PDO-naam: \Device\00000033).

Maar ik vermoed als waar het fout gaat. Ik heb 3 schijven in mijn pc.
- SSD
- HDD
- Hele oude 2.5 insh laptop HDD

Denk dat het om die laatste gaat die ik overigens toch niet gebruikt. Eens even loskoppelen en zien of het effect heeft.
De andere 2 schijven zijn nog geen 3 maanden oud
 
Begrijp me niet verkeerd, maar gegeven het slijtage profiel van HDD, is het eerder een nieuwe schijf dan een oude.

80% van de hard disk failures in de eerste 5 jaar van een hard disk is in de eerste 3 maanden. Statistisch heb je dus een redelijke kans dat het een nieuwe is..

Maar je kunt heel makkelijk opzoeken wat "schijf 1" is in je schijfbeheer.
 
Hmm, schijf 1 is mijn ssd. hopen dat dat niet het geval is...

Ik heb de oude HDD eruit gehaald nadat ik een bluescreen kreeg:
KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Hopen dat het wil werken
 
Oke, ik dacht dat mijn schijferrors verleden tijd waren. Helaas blijkt dit niet zo te zijn.
Ik krijg dezelfde error van mijn beide schijven.
Ook heb ik meerdere blue screens gekregen.

Een controleprogramma, samsung ssd magician en een andere programma wat gegevens uitleest, zegt mij dat mijn schijven in topconditie zijn.
Het is dus geen hardware probleem. Ook heb ik al een chkdsk uitgevoerd.
Iemand enig idee wat het wel zou kunnen zijn?
 
Misschien de drivers van je SATA controllers updaten. (chipset)

Groeten Marcel
 
Ook rotte RAM reepjes kunnen onverklaarbare fouten geven. Draai Memtest86 eens.
 
SATA controller geupdate en Memtest86 gedraaid. 0 errors gevonden, dus gelukkig ligt het niet daaraan.
Eventjes aankijken nu dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan