Hoe verschillende outputs op verschillende regels plaatsen? (Nu alles op 1 lijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadeByLaura

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2011
Berichten
104
Hallo,
Ik heb een code geschreven in Aptana Studio, ze werkt, maar bij mijn output staat alles naast elkaar,
terwijl ik per output een nieuwe regel zou willen starten, zodat ze onder elkaar staan. Dit is mijn code:
Code:
<html>
  <head>
    <script language="JavaScript">
      function programma() {
        var A = prompt("a=?");
		var B = prompt("b=?");
		var C = prompt("c=?");
		var D = prompt("d=?");
		
		document.writeln("Functie:(" + A + ")x^3+(" + B +")x^2+(" + C + ")x+(" + D + ")")
		document.writeln("a=" + A);
		document.writeln("b=" + B);
		document.writeln("c=" + C); 
		document.writeln("d=" + D);
			      }
    </script>
  </head>
  <body>
  	<h1>Press the button to start</h1>  
  	<input type="button" onclick="programma()" value="Start"/>
  </body>
</html>
Ik heb al verschillende alternatieven van "document.writeln" gebruikt zoals console.log en System.out.println... Maar het werkte nooit, kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt! :D
 
De code die je toont is javascript

en "System.out.println" is java

nu kan je NETBEANS IDE downloaden installeren en mogelijks zal je ook al dan niet java moeten installeren
maak een nieuw java project
typ de magische woorden (die er mogelijks al staan )System.out.println("Hello world");
dan klik je eens op het driehoekje de console zal zich openen met de melding Hello world;
success ;)
 
[js]
<html>
<head>
<script language="JavaScript">
function programma() {
var A = prompt("a=?");
var B = prompt("b=?");
var C = prompt("c=?");
var D = prompt("d=?");

document.writeln("Functie:(" + A + ")x^3+(" + B +")x^2+(" + C + ")x+(" + D + ")<br>")
document.writeln("a=" + A + "<br>");
document.writeln("b=" + B + "<br>");
document.writeln("c=" + C + "<br>");
document.writeln("d=" + D + "<br>");
}
</script>
</head>
<body>
<h1>Press the button to start</h1>
<input type="button" onclick="programma()" value="Start"/>
</body>
</html>
[/js]

Door het toevoegen van een <br> html tag kan je een nieuwe regel beginnen (zoals te zien is in de code).
 
Voordat ik de vraag ga verplaatsen lijkt het mij handig om eens na te vragen om welke taal het precies gaat want de code die gegeven wordt is Javascript maar er wordt ook verwezen naar "System.out.println" :) Zodra ik dat weet kan ik de vraag verplaatsen of dit bericht verwijderen.
 
Ik denk dat de TS het verschil niet beseft heeft tussen Java en JavaScript. Aan de code gezien gaat het om JavaScript.

Een regeleinde aangeven in JavaScript kan overigens ook door \n achter de zin te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan