Wake on lan

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsjanssen6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Berichten
168
Hallo,

Heb momenteel mijn pc ingesteld op wake on lan. Het werkt ook "binnen" de lan.
Is het ook mogelijk om dit buiten de lan te laten werken? Ik heb al een poort opengezet
in de router zodat ik via remote desktop mijn pc kan benaderen, dit werkt ook. Maar als ik dit doe
via een app met mijn extern ip dan werkt dit niet (pc gaat niet aan??)

iemand een idee?
 
Heb je de poort (UDP 7 of 9) geforward naar het IP adres van je PC?
Het beste kun je je PC een vast IP adres geven.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
@hoogteijling: Dat gaat niet werken: WOL is broadcast-gerelateerd, niet ip-adres.
Moet dus een portforwarding worden naar het broadcast adres van het lokale netwerk.

Gaat overigens bijna nooit goed vanaf Internet, deze constructie...

Tijs.
 
idd dnties, je hebt gelijk.
Hij moet poort UDP 7 of 9 forwarden naar het broadcast adres.
Bijv: Als zijn pc IP adres 192.168.0.12 heeft is het broadcast adres 192.168.0.255.

Groeten Marcel
 
@hoogteijling ik heb een statisch ip ingesteld ook heb ik beide poorten geforward.
Misschien hebben jullie wat aan de bijlagen. Dit is de router, gegevens op mijn pc, en de app.
lan.jpg
 
Statisch IP is niet nodig maar kan wel (zie mijn laatste posting).
IP adres waar naar toe geforward moet worden in je router moet 192.168.2.255 zijn (broadcast adres).

Je zal ook het MAC adres in moeten vullen in je app.
Typ in een cmd venster IPCONFIG /ALL en zoek de door jouw gebruikte LAN adapter en zoek een nummer zoals: 00-00-00-00-00-00 wat dan je MAC adres is.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp moet ik (zie afbeelding) 192.168.2.2 vervangen door 192.168.2.255?
Het mac adress had ik al ingevuld.
afbeelding2.jpg
 
Ik las al op verschillende websites dat op sommige routers je niets kunt forwarden naar het broadcastadres 192.168.2.254.
Welke router heb je precies?

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan