Gezocht moederbord vervangen met andere moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
201
ik heb nu een computer waar ik te vreden mee ben om er mee te surfen op het internet met max 2 Tabladen die tegelijk open kunnen zijn bij meer tabladen Loopt hij wel meestal vast chrome of Explorer maar soms ook niet ook surf ik met (Lan Of ingebouwe wifi antenne meestal laatste 1jaar meer met ingebouwe wifi omdat nu de afstand van de modem en pc nu te ver zijn) ook gebruik ik photoshop cs6 hierbij is dan alleen photoshop open zonder dat andere programmas openstaan voorgrond/achtergrond want anders loopt hij vast ook game ik wel eens op de computer counter strike 1.6 of league of legends(laagste fps met lag) en ook speel ik gta liberty city zonder problemen ik gebruik ook fl studio voor het maken van beats dat gaat goed maar als ik wil luisteren hoe de beat tot nu toe is happerd de geluid(vandaar dat ik nu op de laptop Fl studio gebruik maar wil het op de pc invberband midi keyboard)

wat er nu voor Specificatie in de desktop zit is

  • merkloos beheuzing
  • moederbord : Gigabyte G31M-ES2L
  • HDD 320GB met dualboot Windows 7 En Window 8.1
  • Ram 2X 1GB Totaal 2GB (2sloten) max 4GB
  • CPU : Intel Pentuim D Dual-Core 2.70GHz 64Bit Embedded (heb nog de orginele Cpu die orspronkelijk/orgineel in de moederbord zat/mee kwam gaat om de inten celeron d 3,60GHz)
  • Processor Socket : LGA775 Socket
  • Graphics Controller: Intel GMA 3100
  • Audio: Realtek drivers
  • ASUS NVIDIA GeForce 210 1GB Graphics Card
  • Wifi Kaart met antenne (pci x1 niet een express)

Wat ik met de computer doe is

Surfen op internet(met niet meer dan 2tabs)
3 Spelletjes zoals counter strike 1.6 of league of legends en gta vice city de rest doe ik op de ps3 maar in de loop van tijd denk ik om meer games te gaan spellen op de pc
Fl studio 11 om Beats/Muziek Te maken
voor muziek productie gebruik ik adobe audition cs6
ook gebruik ik photoshop cs6 om foto's te editen

ik wil weten welke welke moederbord met welke Cpu en Koeler en Voeding en videokaart ik het beste kan gebruiken voor al deze dingen op de foto zie je welke moederbord met welke behuizing ik heb

foto behuizing
2cs76mh.jpg


Achterkant Behuizing
28iolet.jpg


binnenkant met moederbord(zonder videokaart of wifi adapter)
344aafr.jpg


ik wil een budget pc rond de 200 max 300

vriendelijke groet, musaneter1
 
Kort door de bocht, zo'n beetje elke combinatie. Je eisen zitten voornamelijk al onder het absoluut minimum wat nog op de markt beschikbaar is.
 
Al zou je een nieuw moederbord met cpu, fan en geheugen kopen, misschien ben je beter uit als je een nieuwe pc koopt.
Want als je nieuw zou kopen dan moet je hem nog in de behuizing overzetten. Soms gaat dat makkelijk maar soms ook niet. Denk aan de bedradingen van aan/uit knop, usb en andere zaken.
Verder een nieuwe voeding misschien omdat je huidige voeding het niet trekt. EN meer geheugen dan 2 GB. want 2 Gb is echt niet veel als je Win 8, games en allerlei andere zaken tegelijk wilt doen.
Daarbij wil je de HD die je nu gebruikt overzetten en dat gaat dan niet meer werken omdat Windows niet tegen nieuwe hardware kan.

Kijk eens hier: www.computerstunt.nl
die hebben vaak hele leuke aanbiedingen, dit weekend een pc met SSD voor niet al te veel.
Dit zijn dan wel pc's zonder besturingssysteem. En vaak moet je wel een aparte videokaart erbij kopen wil je games kunnen spelen.

hier bijv. http://www.computerstunt.nl/systeme...-pc-4gb/1000gb/dvdrw/hdmi/gblan-pc-e-299.html
http://www.computerstunt.nl/systeme.../605e/9600b-pc-4gb/120gb-ssd/dvdrw-e-233.html
http://www.computerstunt.nl/systeme...-g1820-pc-usb-3.0-3gb/120gb-ssd/dvd-e239.html


Dit is al je budget, en met een goede grafsiche kaart erbij zit je boven je budget, maar dan heb je wel iets leuks voor weinig.
 
Laatst bewerkt:
wampier

wat bedoelt u ?? dat mijn eisen van wat ik er mee wil doen nog onder het nog op de markt zit??
dus die dingen worden niet gemaakt??

ik wil er ook zware games op gaan spellen later en ook wil ik er op livestream gaan doen van pc of ps3 naar twitch
en de rest photoshop muziek en fl studio of meer dan 2 tabladen kunnen openen op google chrome
 
dat red je niet met 200 euro of max 300 euro.
Wel als je mijn linken bekijkt, dat is wat je kan kopen voor jouw budget.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
femke98 ik zoek echt een budget pc en mijn behuizing past echt in de plek qaar die nu staat
maar een nieuwe is niet echt slecht het mag ook een beheuzing enz apart kan het ook inzetten enz
 
op u website zie ik niet veel van wat ik zocht ik wil wel mijn behuizing of een gamers behuizing met goede dingen waar ik alles soepel kan doen ook games kan spellen ik ga mijn videokaart wel overzetten indien geen andere goede videokaart vind
 
De linken die ik gaf zijn budget pc's en kant en klaar op een besturingssysteem na.
Plus als je een apart moederbord en zo wilt, moet je rekenign houden met de maten van je behuizing.
Plus zoals ik al eerder zei, je HD met je Windows gaat niet meer werken en moet je herinstalleren, als je de cd hebt en een nummertje. ;)

Wat jij wilt krijg je anders niet voor dat geld wat jij er voor over hebt. Dat is nu eenmaal zo. Sorry.
 
Nee, ik bedoelde dat wat je ook koopt het wel gaat lukken.

40 euro voor 4G geheugen, 40 euro voor de CPU en 40euro voor het moederbord en je bent er eigenlijk wel. moet je wel zelf installeren etc.
 
Voor ongeveer 300 euro moet je toch wel wat kunnen scoren hoor. In je pc past gewoon een ATX moederbord dus keuze zat wat moederborden betreft. Wel zou ik je voeding veranderen, want dat is niet een al te best merk en met deze leeftijd van de pc kan je dan wel enig risico lopen!

Ik zou dit overwegen in jouw geval:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...683483]=1&product[708044]=1&product[427829]=1
bestaande uit:
- rappe AMD quadcore processor
- videokaart is geïntegreerd in de processor en die is een stuk beter dan je huidige videokaart
- bijpassend moederbord met usb 3.0 en SATA3
- 4GB werkgeheugen, expres maar 1 module zodat je later kunt upgraden, maar je kunt ook meteen voor 2 x 4GB kiezen
- een SSD voornamelijk omdat dit de gehele pc-ervaring versneld.

Daarbij behoud je dus je computerkast, dvd-speler en je harde schijf voor opslag van data.
 
Laatst bewerkt:
Ben er bang voor.
Alles dan nog in bouwen etc. Daar moet je ook maar kaas van gegeten hebben.
Windows opnieuw installeren, hebben ze een cd of dvd? Hebben ze een nummertje of waar haal je de versie vandaan die je hebt op je huidige pc?

Als het zo makkelijk zou zijn, waarom is het dan dat menigeen een game pc willen van 1000 euro, terwijl ze het af kunnen doen met de zaken die hier genoemd worden.
Vreemd hoor! ;)

Dan zijn die linken die ik gaf nog niet eens zo slecht den kik dan maar. Een andere grafische kaart en gaan met die banaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan