Ik kan in Windows 8.1 de Temp map niet leegmaken vanwege TrustedInstaller

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Mijn Antivir scanner (Windows 8.1 laptop uit 2013) loopt steeds vast op 70 % als hij aan de C:\Windows\Temp map bezig is. Daarom heb ik die map eens even opgezocht.
Er blijkt in die map 1,5 GB aan bestanden te zitten. Verreweg het meeste zat in map dfb75a8cd--- etc. Ik wil Temp helemaal leeg maken (dat mag toch?) maar stuit bij enkele submappen (oa die dfb75-etc) op de TrustedInstaller die de toegang weigert. Hoe schakel ik die uit of hoe neem ik de machtiging over?
Ik dacht eigenlijk dat die map tegenwoordig automatisch om de zoveel tijd geleegd werd, maar dat blijkt dus niet zo te zijn? Of is er rare malware in die map terechtgekomen die de boel saboteert?
 
Laatst bewerkt:
Download en installeer
conemu.png
ConEmu Preview Installer
Open ConEmu (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: md "%programfiles%\Winownership" (Let op de aanhalingstekens!)

Download WinOwnership
*Unzip WinOwnership naar C:\Program Files\Winownership

Typ: cd "%programfiles%\Winownership" (Let op de aanhalingstekens!)
Typ: winownership v1.1.exe.
Sleep nu de niet te verwijderen map of dubbelklik om te bladeren in Winownership en klik op Apply.


Rechtsklik hierna vervolgens de map → Vink Alleen lezen uit.
Klik op Toepassen.

Probeer nu te verwijderen.



Indien eerste tip niet werkt:
Download Take Ownership

*Unzip Take ownership naar het bureaublad

Klik op de Add Take Ownership Option in Context Menu map die nu op het bureaublad staat.
rechtsklik Take Ownership - Install.regSamenvoegen

Herstart je pc.

Je kunt nu de map die je wilt verwijderen rechtsklikken en vervolgens voor Take Ownership kiezen waardoor je deze wss wel verwijderen kunt.

*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken.
 
Dank voor de snelle reactie, ik hoop dat het me niet boven de pet gaat. Morgen proberen.
Maar is het wel normaal dat die map zo volgelopen is en dat die niet vanzelf regelmatig geleegd wordt? Of moet er dan toch iets raars gebeurd zijn?
 
Een map met een lange naam bestaand uit cijfers ontstaat bij het installeren van updates die vol zit met bestanden waardoor updates teruggezet kunnen worden.
In de praktijk nemen ze veel ruimte in en omdat Temp mappen malware gevoelig zijn is het zaak deze in principe te legen.
 
Het lukt me niet....Met ConEmu raak ik na het installeren verzeild in Engelstalige schermpjes die voor mij redelijk abacadabra zijn, en als ik het gevraagde commando copy/paste zegt ie prompt "toegang geweigerd". Aangezien ik geen enkele programmeer-kennis heb zwem ik hier in het luchtledige en ben ik bang dat ik alleen maar verder van huis raak...
Met Take Ownership leek het even goed te gaan. Als ik hem laat lopen in de te verwijderen map flitst er een massa temp-bestanden voorbij in een klein schermpje, de indruk wordt gewekt dat die allemaal verwijderd worden, maar dat blijkt achteraf niet het geval. de bewuste grote map is er nog steeds in Temp, mét de hele inhoud....

AANPASSING: Tóch gelukt, ik moest in de eigenschappen van Take Ownership Install nog iets deblokkeren... Nu nog kijken of de Antivir scanner nu wél gewoon tot het einde wil doorlopen. dan ben ik helemáál tevreden want die steeds vastlopende virusscanner was de aanleiding..
 
Laatst bewerkt:
De Antivir-scanner gaat nog steeds super langzaam, hij heeft 4 uur gedaan over 47%....en dat terwijl de laptop vrijwel leeg is volgens mij. Een tijdje geleden racete hij er doorheen. De scanner pruttelt nu weer moeizaam door opnieuw een map met een héééle lange cijfer-letter naam. Net zoiets als die map van 1,5 GB die ik nu uit de hoofd Temp-map verwijderd heb (en uit de prullenbak ;) ) Zitten er nog ergens andere tijdelijke mappen ?? Panther is ook al geleegd.
 
Voer als eerste TFC eens uit, deze tool zal de temp mappen legen. Probeer dan na de herstart even opnieuw te scannen.

Download
51c3fa5aca5f4-TFC_MAINICON_1_32x32x8.png
TFC en sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.
 
Verplaatst van Win 8 naar deze sectie (is hier beter op z'n plaats denk ik).
 
Dank voor het verplaatsen Mik Zjegger, het probleem lijkt zich inderdaad ook te hebben verplaatst naar iets dat de zaak saboteert. Ik heb gisteravond TFC laten lopen en die heeft 500MB aan temp files verwijderd. Daarna liep de virusscanner toch weer vast. Nu vanmorgen na nieuwe opstart loopt de scanner weer opnieuw vast in zo'n lange cijfer-lettermap (tussen accolades) (Waar die map precies zit kan ik in Antivir niet zien) . Volgens mij op precies hetzelfde punt als waar hij ook gisteravond bleef steken na een eerste poging. Hij heeft nu pas 17 % gescand en stopt dan met scannen.
 
Start
51a612a8b27e2-Zoek.png
Zoek.exe met onderstaand script.


Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • danger.png
    Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code:
    standardsearch;
    process;
    startupall;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    firefoxlook;
    chromelook;
    skipfix-iedefaults;
    filescrm;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

______________________________________________________________________________________________

Download
527a67c827eda-FRST.jpg
Farbar Recovery Scan Tool naar je Bureaublad van de onderstaande link.
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit of Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt.

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Vink bij Whitelist Registry, Services, Drivers, Processes & Internet niets uit.
  • Vink bij Optional Scan ook List BCD, Drivers MD5 & Addition.txt aan.
  • Druk op de Scan knop.
  • Er worden twee logbestanden aangemaakt worden (FRST.txt)+ (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze logbestanden toe in je volgende bericht.
 
Probleempje met het toevoegen van de bijlages:
-FRST.txt is 500 kb groot en wordt daarom als bijlage geweigerd (flinke lap tekst). Hoe wél toe te voegen??
-Zoek-results.log wordt geweigerd omdat het een ongeldig bestand zou zijn maar het bestandje bevatte alleen maar:


==== System Restore Info ======================

15-3-2015 15:24:00 Zoek.exe System Restore Point Created Successfully.

==== Torpig Check ======================



Ik kan wel Addition.txt en runcheck.txt posten maar wacht nog maar even tot ik álles kan posten.
 
Kan iemand mij een hint geven hoe ik hier dat te grote FRST.txt bestand (ca 500 kb, wordt daarom door Helpmij geweigerd) ) kan posten als bijlage ? In 5 stukjes hakken bv of is er een betere manier?
 
Dat kan ja, maar dan wordt Helpmij ontregeld, het zijn volgens mij ettelijke pagina's txt. Wil ik niet op mijn geweten hebben ;) (en dan loop ik waarschijnlijk ook aan tegen de instelling van het maximaal aantal toegestane tekens..?)
 
Kopiëren en plakken met gebruikmaking van de codetag.
Code:
tekst
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg FRST ook met de code tag niet hier ingeplakt....Een korte code gaat prima, (en verschijnt zoals
Code:
in Mik Zjeggers voorbeeldje) maar deze wordt geweigerd met de mededeling dat ik maar 100.000 tekens mag plaatsen..het logbestand is ruim 500.000 groot.. Welke afdeling uit het logbestand is essentieel voor jullie? Dan knip ik dat er uit.
 
Post het gewoon in gedeelten dan.
 
Door omstandigheden even helemaal blijven liggen, nu kan ik weer verder. Geheugenopfrissertje: Mijn Antivir scanner stopt altijd op een bepaald punt in de systeemscan en weigert dan verder te gaan. Zie verder in het voorgaande. In de bijlages het FRST log-bestand in 3 stukken (vanwege de bijlage-bestandsgrootte) en het Addition bestand.
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    23,9 KB · Weergaven: 99
  • FRST-1.odt
    38,3 KB · Weergaven: 51
  • FRST-2.odt
    34,5 KB · Weergaven: 120
  • FRST-3.odt
    46,5 KB · Weergaven: 46
Hoi, kun je de FRST bestanden die je nu als odt bestanden opgeslagen hebt, bijvoegen als .txt of .log bestanden?
Ze zijn nl. niet te openen :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan