Voeding doorgebrand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelle2002

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2015
Beste forumleden,

Gisteren tijdens het gamen was er ineens een kortsluiting en ik vermoede al dat het de voeding zou zijn.
Nadat ik de voeding eruit heb gehaald zag ik het volgende:
IMG_2658.jpgIMG_2661.jpg
Betekent dit dat alleen de aansluiting stuk is of bestaat de kans dat het hele moederbord ook vervangen moet worden?

Dat wordt ook het moederbord vervangen ;)

Welke voeding heeft voor deze schade gezorgd? Ik vermoed dat het niet een A-merk is.

Het is een Xilence XP480
Is het nog het proberen waard om het met een andere voeding te proberen voordat ik een nieuw moederbord aanschaf of
bestaat de kans dan dat de voeding weer kapot gaat?

Hallo

In deze stekker was er blijkbaar een overgangsweerstand.

Door het hoge vermogen die hier doorheen gaat , is deze warm beginnen worden.

Controleer of de printplaat (motherboard ) niet in kortsluiting ligt d.m.v. multimeter.

Indien dit zo is , is het einde oefening motherboard.

Indien niet , kun je de connector op het motherboard vervangen door een nieuw exemplaar.

Voeding kun je uiteraard ook controleren op kortsluiting , en of deze nog zijn uitgangsspanningen leverd. (ook de connector op de voeding is beschadigd , en dient te worden vervangen)

Dergelijke connectoren kosten zo goed als niks ...

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...&_nkw=atx+connector+male&LH_PrefLoc=2&_sop=15

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , laat dit dan doen door iemand met de nodige ervaring.

Peter

Laatst bewerkt:
Jup, zoals ik al verwachtte: geen A-merk voeding. Die nemen vaak andere onderdelen mee het graf in wanneer ze het loodje leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan