verkeerd wegschrijven gegevens via userform

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Bloemenman !

Ik vrees dat ik er niet in slaag om een goed begrip te krijgen van wat je exact wil. Ten opzichte van de vorige versie is er een bijkomend element: Een persoon heeft niet alleen een naam en een voornaam, maar nu ook een afkorting. Dat is duidelijk. Die afkorting wil je invullen in de textbox voor de Voornaam. Dat lijkt mij ook duidelijk.

Wat er nadien moet gebeuren, is mij minder duidelijk. Je wil de afkorting invullen in de Voornaam-textbox, maar je past de code voor de Achternaam aan. Verder schrijf je ook "Het lijkt tot zo ver te werken" en blijkbaar heb je een apart bestand met afkortingen. Ik weet niet wat ik mij bij al die wijzigingen moet voorstellen.

Maar goed, ik heb een gokje gewaagd. Logischerwijze is het de bedoeling van de afkorting om het invoeren te vergemakkelijken. In de nieuwe bijlage is de code aangepast, uitgaande van het volgende scenario:

  • In de sheet met de namen is een 3de kolom met afkortingen toegevoegd.
  • Als men in de Userform alleen de voornaam invult, dan veronderstellen we dat dit een afkorting is. We controleren of die afkorting bestaat in de namensheet, we halen de bijhorende voor- en achternaam op en plaatsen die in de overeenkomstige textboxen.
  • Als men zowel de voornaam als de achternaam invult, dan controleren we of de combinatie voornaam+achternaam bestaat in de namensheet.
  • Het wegschrijven van de ingevoerde gegevens naar het maandelijks bestand blijft zoals het was.


Bekijk dat eens en laat maar iets weten.

Grtz,
MDN111.
 

Bijlagen

  • Urenregistratie11.xls
    145,5 KB · Weergaven: 55
Hallo MDN111,

Deze werkt eigenlijk nog beter dan ik bedoelde :D
Alleen zou ik de gegevens uit een ander bestand willen halen, zoals bij het klanten bestand bij mijn andere vraag. Die werkt super! Erg blij mee.
In het bestand waar alle medewerkers in staan staat de afkorting in Kolom C vanaf rij 2, de voornaam in Kolom F vanaf rij 2 en de achternaam in kolom B vanaf rij 2.
Is het mogelijk om dit te realiseren?


Grtz,
Bloemenman
 
Laatst bewerkt:
Dag bloemenman !

De gedachte om de namen onder te brengen in een apart bestand in plaats van in een sheet was ook bij mij even opgekomen, maar lui als ik ben heb ik ze toch maar in een sheet laten staan.
Ook dacht ik dat jij dat wel zou fixen aan de hand van het klantenbestand, dat op hetzelfde principe werkt. ;)

De nieuwe bijlage bevat de gewijzigde macro's voor toepassing van een apart namenbestand.

Grtz,
MDN111.
 

Bijlagen

  • Urenregistratie11-versie-2.zip
    57,1 KB · Weergaven: 86
Hallo MDN111,

Weer reuze bedankt voor deze schitterende oplossing!:thumb:
En natuurlijk heb ik heel lang naar de code gekeken om het zelf te fixen alleen gaat dit wel erg ver boven mijn kunnen:D
Ik ben ook erg blij met de informatie bij iedere code regel, ik leer hier veel van.
Maar ook nu nog een klein vraagje,
in het bestand wordt voor een medewerker die de gewerkte uren invult een sheet aangemaakt. Dit was in eerdere versies wel mijn bedoeling. Later heb je de code voor mij aangepast om de gegevens in een apert bestand op te slaan, alleen doet het programma nu beide. Het aanmaken van een aparte sheet zou ik er graag uit willen hebben. Ik heb er lang naar gekeken maar ik zie niet hoe ik dit zelf moet aanpassen. Kun jij dit voor mij doen?

Grtz,
Bloemenman
 
Dag bloemenman !

In je eerste post van 10 maart was het probleem dat een datum uit de Userform niet correct werd weggeschreven. Ondertussen is dat geëvolueerd met bijkomende invoercontrole, wegschrijven naar maandelijkse bestanden en vergemakkelijken van de invoer met een afkorting.

Ik weet niet hoe jou bestand ondertussen geëvolueerd is, dus heb ik "mijn" versie aangepast zodat er geen sheet meer gecreëerd wordt. Tot hiertoe hebben we geen enkele aandacht meer besteed aan de knop "Toevoegen". Het enige wat die ooit deed is het toevoegen van de gegevens aan een sheet. Dus is die knop in feite overbodig geworden.

Grtz,
MDN111.
 

Bijlagen

  • Urenregistratie11-versie-3.xls
    121,5 KB · Weergaven: 49
Hallo MDN111!

Deze bloemenman had het even druk met de pasen:) dus het duurde even voor ik weer tijd had.

Ook deze is weer helemaal geweldig!
Ik heb de userform aangepast zodat er alleen nog een afkorting ingevuld kan worden. Deze afkortingen worden bij ons veel gebruikt en is voor iedereen handig.
De controlefunctie werkt prima.
Ook deze intussen in gebruik genomen. Waar eerst de voornaam moest worden ingevuld heb ik gewijzigd in afkorting.
De afkorting moet altijd bestaan uit 4 letters, kun je me misschien helpen een controle functie in te bouwen zodat er niet meer of minder letters ingevuld kunnen worden?

Grtz,
Bloemenman
 
Voor je textbox in het form.
Eigenschappen textbox → maxlength op 4.
Code:
if txtvoornaam.textlength = 4 then ..........
 
Bedankt voor je reactie HSV,

maar was eigenlijk een overbodige vraag van mij.
MDN1112 heeft een prachtige code voor mij geschreven die deze controle natuurlijk al prima uitvoert.
Sorry MDN111.

Grtz,
Bloemenman

Voor je textbox in het form.
Eigenschappen textbox → maxlength op 4.
Code:
if txtvoornaam.textlength = 4 then ..........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan