Werkt een USB Network adapter op een Ps4?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaytjeeeeee

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2011
Berichten
22
Hallo mensen,

Ik heb thuis een nogal oude netgear router en speel al heel lang op mijn ps4 met extender tussen mijn router en ps4 omdat mijn router simpelweg niet door het betonnen plafond heen kan zenden:mad: (Ik weet dat de setup: Modem > Router > Extender > Ps4 slechte verbindgen geeft op mijn ps4) de laatste tijd heb ik het echt gehad met mijn verbinding omdat ik door het zwakke signaal niet online kan spelen en niet kan praten met vrienden omdat ik een zwak signaal heb en daardoor NAT-Type 3 heb waardoor er beperkingen zijn op mijn netwerk functies.

mijn vraag is dus kan ik een USB network adapter zo een als hier:

laten werken op mijn Ps4 ? zodat ik op mijn ps4 een goeie, stabiele en sterke verbinding heb en gewoon online games kan spelen?

Ik stel het zeer op prijs als jullie me ook iets anders kunnen aanraden (buiten het leggen van een kabel dan:confused:). ook kunnen jullie me van extra info voorzien bijvoorbeeld welke USB network adapters het beste zijn of of het signaal goed en stabiel zal zijn op mijn ps4 of juist niet. maar het belangrijkste dat ik vooral wil weten is of het werkt...:)

Alvast hartstikke bedankt !

Groet Kay :p
 
Laatst bewerkt:
ik ben zelf al heel wat wijzer geworden over USB network adapters, Powerlines, ethernet to wireless gaming adapters en bridges...
graag hoor ik wat het beste voor mij uit zal pakken
 
Wacht nog op anderen, maar vlgs. mij moet jij een draadloze client hebben.
Dus een wifi adapter die, zodra ingesteld, zélf zijn wifi verbinding maakt en je dan (via een netwerkkabel op de bedrade aansluiting die er ook op zit) je PS4/pc/laptop/etc. bedraad Internet geeft "over de wifi verbinding".
Je hoeft dan dus op de PS4/pc/laptop/etc. zélf, zodra aangesloten op de draadloze client, verder niets in te stellen: De client doet zich voor als een aangesloten bedrade netwerkverbinding.

Een draadloze client is dus geen USB apparaat en heeft (eigen) voeding nodig, doorgaans via een stroomadapter [soms kan PoE ook (Power over Ethernet) ook].

Vaak kunnen draadloze clients meerdere functies hebben. Voorbeeld: D-Link Wireless AC1200 Dual Band Access Point DAP-1665 die óf als accesspoint óf als repeater óf als bridge óf als bridge met extra nog accesspoint functie óf als client kan optreden.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Powerline werkt niet altijd perfect, maar als het werk zou powerline een mooie oplossing voor je kunnen zijn. Kun dan altijd nog combineren met wifi (er zijn powerline adapters mét wifi en zonder. Je kunt altijd een eigen wifi accesspoint hangen aan een powerline adapter). Natuurlijk zul je dan geen wifi client apparaat nodig hebben.

Tijs.
 
@dnties wat bedoel je met: "Je kunt altijd een eigen wifi accesspoint hangen aan een powerline adapter" , kan je dat even uitleggen haha
 
Als de powerline geen wifi beschikbaar stelt dan kan een accesspoint wifi erbij beschikbaar stellen.
Een router heb je al (beneden) dus is een accesspoint genoeg.

Tijs.
 
Ik zal vandaag mijn powerline binnen krijgen.
ik zal jullie vandaag of morgen laten weten of dit voor mij verbeteringen geven
 
Ik heb gister de powerline binnen gekregen hij werkt FANTASTISCH! het is werkelijk gewoon plug and play
de internet snelheid die wij hebben bij ziggo is 30mb mijn powerline haalt 28,5 mb dat voorheen 1mb was via de extender. Wij hebben het ziggo abonnement verhoogt naar 120mb dus ik verwacht dat mijn snelheid rond de 100 mb/s zal worden op de playstation.

geen beperkingen op mijn netwerk functies meer door een Nat-type 3,
maar weer gewoon lekker online gamen op een goeie snelheid ik raad het echt iedereen aan die met het zelfde probleem zit als ik koop de: TP link AV500 2-port Powerline Adapter hij werkt echt super!

Bedankt voor het meedenken: @dnties
en wat mij betreft: OPGELOST

groet,
Kay
 
Laatst bewerkt:
Op opgelost zetten doe je op Helpmij zelf:
Log in op het forum (als je dat nog niet was).
Ga naar de pagina van je vraag.
(Rechts) onder aan je startposting van je vraag kun je de vraag de status opgelost geven óf (werkt altijd)
Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Verder graag gedaan, en fijn dat powerline bij jou goed werkt en je probleem heeft opgelost.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan