Beeldscherm valt uit bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

EddyDeBruyn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2015
Hallo Helpmij forum,

Mijn beeldscherm valt uit na een paar seconden. Wat er dus gebeurt is, als ik mijn laptop aanzet, gaat het beeld ongv 3 seconden uit. Ik zie nog heel vaag mijn schermafbeelding, Het lampje blijft nog branden alsof hij gewoon beeld geeft, hij gaat dus niet op stand by. Ik druk hem zelf in stand by, start hem weer op en heb weer beeld voor ong 3 a 5 sec. ik herhaal dit soms wel tot 15x en plots doet hij het. ik heb dit probleem niet steeds ong 65% van het aantal keer dat ik opstart.
laptop: acer aspire 8730

Heeft iemand een, oplossing of enig idee wat er dus aan de hand is?

Mvg, Eddy.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Ik ben even zo vrij geweest om je vraag naar de laptopsectie te verplaatsen daar komt je vraag even beter tot zijn recht.Succes met je vraag:thumb:

Hallo

Volgens het typenr , is dit een al iets oudere laptop....

Hoe veel x is deze reeds zuiver/stofvrij gemaakt in deze periode.

Met deze symptomen , gok ik op een (door oververhitting) van het motherboard losgekomen g.p.u./motherboardchipset.

Deze zijn op het motherboard gesoldeert , slechts 1 slechte verbinding is reeds voldoende om deze symptomen te hebben ...

Zo goed als zeker zal er zoiets inzitten als videokaart :

http://www.benl.ebay.be/itm/ATI-Rad...er_Computer_Graphikkarten&hash=item339e2a42ed

Controleer eens de t° van c.p.u. , g.p.u. alsook chipset.

Verergeren deze symtomen als de laptop enige tijd in een extra warm of extra koud lokaal staat , en je dan opstart ??? (vermoedelijk wel )

Je zou ook eens een extren scherm kunnen aansluiten , en kijken wat er dan gebeurt.

Wacht verdere antwoorden af ... je weet maar nooit ... ik hoop voor u dat ik geen gelijk heb/krijg.

Peter

Laatst bewerkt:
Ter aanvulling op VDK_P: U kunt de temperaturen controleren met Speccy. De downloadlink staat in mijn handtekening. Post een screenshot van Speccy zodat wij kunnen beoordelen of dit eventueel door defecte hardware kan worden veroorzaakt.

Ik zie nog heel vaag mijn schermafbeelding

Hier maak ik uit op dat het scherm nog wel beeld geeft, maar de achtergrondverlichting defect is. Om dit te bevestigen zou u met een zaklamp op het scherm kunnen schijnen wanneer deze 'uitgegaan' is. Ziet u dan wel het beeld? Zo ja, dan bevestigt dit dat de achtergrondverlichting stuk is.

Laatst bewerkt:
Thx om de hulp. Heb een kennis aangesproken.heb dus wel beeld als ik een extern beeld aansluit. De inverter zou stuk zijn. Het onderdeel is besteld. Ik hou jullie op de hoogte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan