database wil niet connecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ido435

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
674
hallo

Ik ben vandaag bezig geweest om een data base te linken aan mijn website maar deze wil niet werken.
PHP:
<?php
$conn_error = 'Could not connect.';
$connection = mysql_connect("mysql.hostinger.nl" , " u904639667_news " , "test123");
if (!$connection){
 die($conn_error);	
}
$db_select = mysql_select_db("updates" ,$connection);
if (!$db_select){
	die($conn_error . mysql_error());	
}
?>
<!doctype html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<?php
$result = mysql_query("select * FROM updates" , $connection);
if (!$result) {
 die("Database query failed: " . mysql_error())	;
}
while ($row = mysql_fetch_array($result)){
	echo $row[0]. " " . $row[1]. " " .$row[2]. "<br>"	;
}
?>
</body>
</html>
<?php 
mysql_close($connection);
?>
deze fout krijg ik :

Warning: mysql_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\xampp\htdocs\p3\sql\test.php on line 3

Warning: mysql_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: No such host is known. in C:\xampp\htdocs\p3\sql\test.php on line 3
Could not connect.

mvg

ido
 
Niet heel raar: De hostnaam mysql.hostinger.nl is momenteel niet te resolven:
ping mysql.hostinger.nl
Ping-aanvraag kan host mysql.hostinger.nl niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.

Dat zou je moeten melden aan hostinger zelf, dat ze dit probleem aanpakken.

Probeer in de tussentijd eens te verbinden met hostinger.nl ipv. sql.hostinger.nl

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Niet heel raar: De hostnaam mysql.hostinger.nl is momenteel niet te resolven:
ping mysql.hostinger.nl
Ping-aanvraag kan host mysql.hostinger.nl niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw.

Dat zou je moeten melden aan hostinger zelf, dat ze dit probleem aanpakken.

Probeer in de tussentijd eens te verbinden met hostinger.nl ipv. sql.hostinger.nl

Tijs.

dan krijg ik deze error

Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/u904639667/public_html/test.php on line 3

Warning: mysql_connect(): Access denied for user ' u904639667_news'@'31.170.164.33' (using password: YES) in /home/u904639667/public_html/test.php on line 3
Could not connect.
 
Probeer eens zelf te interpreteren wat er misgaat:
a. Je gebruikt een manier van verbinden in PHP die liever niet meer gebruikt moet worden.
b. Vlgs. mij maak je in de verbinding nog 2 fouten:
i. Je gebruikt de database-naam ipv. een inlognaam.
ii. Je zet spaties rondom die inlognaam in je php code.
Ik vermoed dat je moet verbinden met "u904639667_user" , dus zónder spaties links en rechts én met _user als uitgang ipv. _news.

Tijs.
 
helaas werkt dit nog niet

ik heb nog wel wat gevonden van uit de cpannel van hostinger
cpannel.PNG
 
Volgens mij zit je gewoon een of ander script domweg over te nemen zonder de login-namen etc. aan te passen aan jouw situatie.

Ik zie in je schermafdruk:
Je hebt momenteel 1 database: u620783045_users
Je hebt 1 gebruikersnaam: u620783045_users
Welk wachtwoord erbij hoort weet ik niet, dan moet jij weten. Ik zet hier even dat test123 neer, maar jij moet natuurlijk het juiste wachtwoord invoeren.
PHP:
$connection = mysql_connect("hostinger.nl" , "u620783045_users" , "test123");

Verder staat in de rest van je code dat je verbindt met de database "updates", maar die heb je nu (nog) helemaal niet(!) Dus die zul je eerst moeten aanmaken.
Mogelijk gaat die database (vanuit hostinger) automatisch u620783045_ in de naam ervoor krijgen, dus zul je ook de de database-selectie moeten aanpassen ("u620783045_updates")
Mogelijk moet je zelfs in de database "updates" nog een tabel maken die (ook) "updates" heet, maar dat zal iemand anders je hopelijk kunnen vertellen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan