Opmaak in MySQL tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArveOmic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2015
Berichten
3
Hallo, Ik ben een newbie in MySQL en PHP. Uiteindelijk wil ik op een webpagina een tabel kunnen sorteren met checkboxes. Hiervoor ben ik nu een MySQL tabel aan het aanmaken. Dit doe ik via cPanel. Daar ben ik nu rijen met tekst aan het invoegen. Het probleem waar ik tegenaanloop is dat bepaalde woorden in sommige cellen cursief moeten worden weergegeven. Hoe pak ik dat aan?
 
Persoonlijk zou ik dit (cursief, opmaak) niet in de database zetten maar verzorgen bij het genereren van de pagina.
Ik heb te weinig info om aan te geven hoe.
 
Dank voor uw antwoord. Welke verdere informatie heeft u nodig?
 
Persoonlijk zou ik dit (cursief, opmaak) niet in de database zetten maar verzorgen bij het genereren van de pagina.
Ik heb te weinig info om aan te geven hoe.

Hoe zou u dat genereren? Het moeten slechts enkele woorden binnen een tabelcel zijn die cursief worden, andere woorden in diezelfde cel moeten niet cursief zijn.
 
Als dit jouw kolomdata is: "Dit staat in een kolom" en je wilt "in" cursief hebben zou je bij het uitlezen van de database str_replace kunnen gebruiken:
PHP:
// Testdata:
$row['kolom1'] = "Dit staat in een kolom";

// ----
echo str_replace("in", "<i>in</i>", $row['kolom1']);
Waar je dan echter wel tegenaan loopt is dat "ingetogen" wordt vervangen door "<i>in</i>getogen".

Wil je dus accurater vervangen dan zul je moeten kijken naar preg_replace.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan