Feestdagen in Calendar weergeven als "Niet aanwezig"

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkMarc

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Berichten
6
Ik heb net onze feestdagen opnieuw opgeladen (met behulp van een .HOL bestand) en merk dat alle feestdagen als "Vrij" gemarkeerd staan.
Nu had ik die graag gewijzigd naar "Niet aanwezig".

Jammer genoeg kun je

Op de afbeelding (hopelijk is die zichtbaar) zie je dat ik de Calendar in Lijst-vorm heb en een filter op categorie Feestdag.
Als ik dan een aantal feestdagen selecteer, dan kun je de "Weergeven als" niet meer wijzigen, maar wel een andere categorie selecteren.

Capture.JPG

Is er een eenvoudige manier om al die feestdagen in één keer te wijzigen naar "Weergeven als : Niet aanwezig" ?
Met eenvoudig bedoel ik dus: een andere manier om niet feestdag na feestdag de optie te wijzigen ;)
 
Hallo DarkMarc. Zal proberen te helpen.

Standaard wordt de feestdagen kalender weergegeven op basis van het land dat je hebt ingesteld in je profielgegevens. Als de agenda die je hebt niet degene is die je wilt, dan kun je die verwijderen door in de rechter bovenhoek het tandwiel icoon aan te klikken en dan te kiezen voor Opties. Op de volgende pagina klik je dan op de link van de agenda die je wilt verwijderen, en dan opent het opties scherm van de betreffende agenda. Hier vind je bovenin het scherm de optie om deze te verwijderen. Het betreft outlook.com als je die bedoeld. Of heb je een andere outlook, er zijn er velen. Maar wellicht werkt het toch.

Verwijderen.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hoi manamana.

Ik wil de niet verwijderen, maar wijzigen.

In mijn (klein) screenshot zie je dat ik twee (of meer) items heb geselecteerd.

Ik kan nog wel de categorie van al de geselecteerde items wijzigen, maar niet de optie "Weergeven als".

En dat wil ik net: die wijzigen naar "Niet aanwezig".
 
Ik vrees dat je te veel focust op de "feestdagen" en daarom de vraag verkeerd begrijpt ;)

In deze afbeelding zie je drie items in Calendar met als categorie VOORBEELD en Tijd weergeven als Vrij
Het eerste item heb ik geselecteerd en dan kan ik in de dropdown box bij "Tijd weergeven als" de keuze "Vrij" wijzigen.
Ook de andere opties (Herinnering & Terugkeerpatroon) kan ik nog wijzigen.
Capture-1.JPG

In deze afbeelding heb ik twee van de drie items geselecteerd en zoals je ziet is het niet meer mogelijk om één van de opties te wijzigen: die zijn nu greyed out.
De Categorie wijzigen gaat vreemd genoeg nog wel:
Capture-21.JPG

De vraag is dus eerder: "Hoe kun je op een eenvoudige manier de optie "Tijd weergeven als" wijzigen voor een aantal calendar items tegelijkertijd".

Maar, omdat het in dit geval over feestdagen gaat. Die kun je ( via zo'n .HOL bestand) importeren, en misschien is er via die weg een oplossing mogelijk.

Excuses voor de misschien vage vraagstelling.
 
Ik heb deze wel eens gelezen Klikje Gaat ook over het bewerken van .hol bestanden

Of je de tijd kunt veranderen is mij niet bekend.
 
Laatst bewerkt:
He netjes gevonden zeg. :thumb: Hier hebben anderen ook wat aan. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan