Goeie computer bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Moederbord is ook aangepast en die ondersteunde het vorig geheugen niet.
En dan komt er deze nog bij

Ok, is dit zo een ideale pc voor videobewerken? En is deze beter dan de vorige voor wat games? Of is daar echt een overklokbare i5 voor nodig. (niet dat ik dat snel zal doen overigens)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Hier kan je inderdaad even beter mee video bewerken en gamen blijft het zelfde;)

Ok, als laatste wijziging zou ik toch wel 16GB willen, Heb Premiere en After Effects meestal tegelijk draaien dus zal dat wel nodig hebben.
Volstaat zoiets? RAM

Hoi,,

Ja hoor zitten 4 geheugen sloten op dus geen probleem.

In dat lijstje zit nu de i7 4790. Ik zie dat er ook nog een i7 4790K is. Is die extra 30 euro erbovenop het waard? Die 30 euro kan me niet veel schelen en hij is 0,4GHz sneller.

Goedemorgen,

Als je dat verschil zou merken?? maar dan kom ik weer op mijn eerste configuratie uit maar dan met een I7 4790K en 16 gig geheugen en eventueel te overclocken maar dan heb je ook wat.
De behuizing is ook met Blauw licht te verkrijgen.

Laatst bewerkt:
Ziet er beter uit zo. Kan de voeding dit allemaal aan?
In die samenstelling zit er nu 4 x 4 GB ram in. Is het niet handiger om 2 x 8 GB te doen?

Goedemorgen,

Ja 2 x 8 is ook een optie ging alleen even verder omdat jij ook met 4 x 4 kwam en ja de voeding zou het moeten trekken anders zou je eventueel voor deze kunnen kiezen kom je ongeveer op de zelfde prijs uit geheugen 2x8 is wat goedkoper als 4x4 en de voeding wat duurder maar dan ben je zeker van de zaak . En ik neem de seasonic voeding omdat het 1 van de beste voedingen die er zijn .

Ok, dan wordt het dus dit. Wat is de mooiste kleur kast voor deze samenstelling? Hier heb ik geen inzicht in.

Goedemorgen,

Ik persoonlijk zou de blauwe uitvoering nemen denk dat die even mooier is als groene uitvoering en is nog 2 euro goedkoper:d
En anders neem je een kast zonder verlichting ,verlichting is een leuke optie maar als hij aan is kijk je naar je monitor en niet naar de kast maar dit is mijn mening

Laatst bewerkt:
Ik heb alles weer een beetje omgegooid en heb nu dit:

CPU: i5-4690k
CPU koeling: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
GPU: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
HDD: WD Green WD10EZRX
SSD: Crucial MX100 512GB
RAM: Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/16
PSU: Seasonic G-series 450 watt
DVD-drive: Lite-On eBAU108 Zwart

Behuizing: NZXT S340 Zwart
Scherm: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

Ik zit te twijfelen tussen de volgende moederborden:
MSI Z97 U3 PLUS
ASRock Fatal1ty H97 Performance
Asus H97-PRO
MSI H97 GAMING 3
Gigabyte H97 G1.Sniper H6

Wat ik wil:
Ik heb 1866MHz RAM, dus dat moet ondersteund worden door mobo
Mooie looks omdat ik een open kast heb, er zit nu rood ram in het lijstje maar zwart, wit en blauw zijn ook leverbaar.
Stil systeem maar daar heeft mobo voor de rest niks mee te maken

Verder twijfel ik nog tussen de CPU koeling. Ik heb er nu een Mugen 4 in zitten maar ik weet niet of die beter is dan de Tranquillo rev.2. Zij hier ook nog wat adviezen over?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Even een klein vraagje ben bang dat niet alle genoemde moederborden de snelheden van je geheugen aan kunnen heb je daar op gelet
ERn mugen 4 is wel heel erg stil hoor dus dat zou de keuze zijn voor mij dan.

Laatst bewerkt:
Nee, maar als ze het niet aankunnen kan ik net zo goed 1600mhz geheugen nemen. Ik neem aan dat je dat verschil nauwelijks merkt bij het gamen?

Hoi,

Nee dat zal je niet merken.

De msi Z97 zou dan de beste optie zijn je hebt een 4690 k processor du kan je ook nog overklocken en je geheugen hoef je ook niet aan te passen.

http://motherboards.specout.com/l/3449/GIGABYTE-GA-Z97X-SLI

Ik heb nog even doorgezocht en kwam bovenstaand moederbord. Men zegt dat je met dat mobo in de bios in kan stellen dat het ram op 1866 moet draaien. Verder is dit moederbord SLI wat handig kan zijn in de toekomst. Is het dan niet beter om deze te nemen? Las wel ergens dat dit mobo niet volledig ATX is waardoor enkele schroeven niet passen.

Hoi,

Dat zal met de msi ook moeten maar waarom dat bord als je daar montage problemen mee kan hebben

Heb liever zwart met rood. Dat felle blauw staat me niet aan :)
Lastig, dat keuzes maken :)

Hoi,

Ja zeker maar hier geven ze aan Atx moederbord waar lees jij dat schroefjes niet passen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan