Hoe schadelijk kunnen freeware en spyware nog zijn na verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

twango

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
10
Beste leden,

Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht welke draait op windows 8.1, helaas heb ik onlangs een torrent gedownload die allemaal freeware en spyware bevatte, zoals:

-Anyprotect
-Mystartsearch
-YTdownloader
-Iwebar
-Shopper pro

Doordat op een geven moment zelfs mijn firewall werd uitgeschakeld, heb ik mijn systeem helemaal geformateerd, middels de systeemherstel functie in windows 8.

Na het systeemherstel heb ik alle vergelijkbare programma's geïnstalleerd, welke ik ook voor het virusincident had. Echter heb ik de laatste tijd de indruk dat mijn pc iets meer tijd nodig heeft met opstarten en meer processorgeluid maakt, dan voor het virusincident, terwijl deze nog relatief nieuw is.

Nu luidt mijn vraag, zou het kunnen dat ondanks het systeemherstel, er alsnog van die free- en spyware zich ergens op mijn pc bevind? En/of zou de door mij veronderstelde langere opstarttijd voortkomt door het uitgevoerde systeemherstel?

Ik heb de virusscanner van McAfee en tevens malwarebytes anti-malware gedownload om mijn pc grondig te scannen, maar niets gevonden.

Graag verkrijg ik informatie en advies over de oorzaak!

Vriendelijke groet,

Twango
 
Goedemorgen,

Systeemhestel is denk ik niet voldoende tenminste ik versta onder systeemherstel terug zetten naar een eerder datum dus zou iets hebben kunnen laten staan of heb je een recovery uitgevoerd dan ben je wel helemaal clean. Maar zijn alle drivers up to date welke internetbeveiliger gebruik je en draai ook superantispyware eens.
En deze zou ook nog een optie om even te laten draaien sla ik even hoger aan dan die van Mcaffee aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nog wel een scanner die tot in het laatste puntje van elke schijf scant. Hij is niet zo populair maar wel heel goed. Hij start een scan en hij herstart ook je computer om daar verder te gaan. Als je dus een ''raar'' zwart scherm ziet bij het opstarten: niet schrikken, hij verwijdert dan alles. Let wel even op wat hij aangeeft voor te verwijderen, want hij pakt bijvoorbeeld UTorrent ook als virus.
Link: http://www.surfright.nl/nl/hitmanpro

Groet
 
Hoi,

Is hitman pro verbeterd want in het verleden was hij erger als de kwaal met al zijn aanpassingen die hitman doet;)
 
Goedemorgen,

Systeemhestel is denk ik niet voldoende tenminste ik versta onder systeemherstel terug zetten naar een eerder datum dus zou iets hebben kunnen laten staan of heb je een recovery uitgevoerd dan ben je wel helemaal clean. Maar zijn alle drivers up to date welke internetbeveiliger gebruik je en draai ook superantispyware eens.
En deze zou ook nog een optie om even te laten draaien sla ik even hoger aan dan die van Mcaffee aan.

Bedankt voor je reactie! Ik heb hem "geformateerd", dus praktisch teruggezet naar de fabrieksinstellingen. In ieder geval niet naar een eerder versie teruggezet zeg maar, dan zou die nu clean moeten zijn toch? Ik heb nu in ieder geval jouw suggestie, Kaspersky, aan het werk gezet! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan