• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celeigenschappen conversie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

luvene

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2015
Hallo,

Ik ben een nagenoeg leek op het gebied van Excel. Weet er wel iets van maar het volgende begrijp ik niet. Ik heb een .csv bestand geïmporteerd in Excel, komma gescheiden. Om dit goed te kunnen importeren heb ik er eerst een andere extensie van moeten maken, namelijk .txt. Daarna kon ik de file als zijnde "," gescheiden goed inlezen. Echter, de kolom waar de data in staat wordt op de volgende manier getoond 03.04 21:30

Dus eerst de maand, dan de dag en dan de tijd. Ik dacht dit eventjes te kunnen corrigeren in de voor ons meer gebruikelijke indeling door op celeigenschappen te klikken en vervolgens te kiezen in dit geval voor 4 maart 21:30

Dat gaat echter niet............ wat doe ik fout? Ik hoop op reacties.

Alvast bedankt en groet,
Luvène

Het is dus maand.dag uur:minuut?
Voor excel is die 03.04 21:30 gewoon een stukje tekst. Om dat te converteren naar de gewenste datum en tijd zal je er een functie voor moeten maken, al dan niet in VBA.

Laatst bewerkt:
Het is dus maand.dag uur:minuut?
Voor excel is die 03.04 21:30 gewoon een stukje tekst. Om dat te converteren naar de gewenste datum en tijd zal je er een macro voor moeten maken.
Dank je, zoiets dacht ik al maar dat gaat echt boven mijn pet. Nu moet er nog wel meer gebeuren en daar heb ik een nieuw topic voor gestart. ik hoop dat iemand me kan helpen. ik heb mijn best gedaan om het zo goed mogelijk uit te leggen maar kan me voorstellen dat dit vragen oproept.

Vul in bijgevoegd document in bijvoorbeeld C1 maar eens het volgende in:
=TDatum(A1)

De functie TDatum is een macro functie die in Module1 van het VBA project zit.
Bekijk bijlage TD.xlsm

Zonder VBA kan het met de volgende formule:
=WAARDE(DEEL(A1;4;2)) & " " & VERT.ZOEKEN(WAARDE(LINKS(A1;2));Blad2!A1:B12;2;ONWAAR) & " " & RECHTS(A1;5)

Daarvoor moet je dan wel in Blad2 in de cellen A1 t/m A12 de cijfers 1 t/m 12 invullen en in B1 t/m B12 de maandnamen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan