Horizon problemen internet vaste pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits Barend

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Berichten
27
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 3 weken via UPC de horizon box en nu werkt het internet op mijn vaste pc (2e verdieping) erg traag, zowel via Wi-Fi als vaste kabel.
Mobiel/tablet/laptop werkt allemaal prima via Wi-Fi.

Ik heb getest via vaste kabel (via powerline adapter aangezien ik geen directe aansluiting heb), maar mijn snelheid ligt op 200Kbyte/sec, waar dit voorheen minstens 10x hoger was.

Ik heb laptop ook getest op de 2e verdieping via Wi-Fi en ook exact hetzelfde via de powerline adapter En hier worden wel de snelheden van 2500Kbyte/sec gehaald (speedtest.nl).

Verder heb ik niets aan instellingen gewijzigd, maar is het internet op mijn vaste pc dus enorme trager. Kanalen wisselen etc heb ik geprobeerd, maar is niet de oorzaak gezien andere apparaten wel werken.

Heeft iemand enig idee waardoor het kan komen? Bedankt!
 
jij noemt (via powerline adaptor) een vaste verbinding.
Probeer eerst eens een echte vaste verbinding (dus een kabel vanaf je horizonbox naar pc)
Mocht dit goed zijn weet je dus dat je het bij je powerline adaptor moet zoeken
 
Hoi, bedankt voor je reactie. Maar het feit dat de laptop wel werkt en de juiste snelheden haalt via de powerline zou toch aantonen dat het juist niet aan de powerline verbinding ligt?

Ik heb namelijk 2 exact dezelfde situaties gecreëerd (met laptop en met de vaste pc) en het is alleen de vaste pc die blijft hangen op snelheden van 200kb/sec terwijl de laptop met dezelfde powerline verbinding wél 2500kb/sec haalt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan