netwerk problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene79

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2015
Berichten
164
Hallo Allemaal,

Ik zit met een ingewikkeld probleem, ik zal het zo duidelijk mogelijk omschrijven.

Ik heb een nieuwe router aangeschaft TP-link model.no: TL-WR1043ND, daarbij heb ik 2 keer een switch van TP-ink model.no: TL-SG1005D 5 ports Gigabit en Sitecom model.no:LN118 v1 002 10/100MBS.

Ik heb een Ziggo modem (geen wifi) in de woonkamer hangen bij de aansluiting daarop is de Sitecom switch aangesloten van daaruit gaat 1 utp kabel naar mijn PC en 1 kabel naar de TP-link switch en 1 kabel naar mijn HUB van de wifi thermostaan en 1 kabel gaat naar de gang toe waar mijn TP-link router staat waar andere apparaten op zijn aangesloten, de HUB van de thermostaat en de wifi werken prima, echter is het zo dat de TP-link switch waar mijn HD interactieve recorder en Apple tv geen internet hebben.

Volgende heb ik geprobeerd sluit mijn Apple tv aan op de sitecom switch dan werkt hij wel en de wifi ook, sluit de HD recorder aan op de sitecom switch ebrij doe hij het ook niet.
Als ik het modem uittrek dan heb ik wel internet op de TP-Link en werken mijn HD recorder en Apple TV wel, maar dan krijg de router geen IP adres en ik geen wifi heb.

Hoe kan ik alles werkend krijgen zonder problemen.
 
Probeer eens het volgende:

Doe alles uit.

Zet Ziggo modem aan
Wacht 20 seconden
Zet Sitecom Switch aan
Wacht 20 seconden
Zet TP switch aan
Zet Hub aan

Als je hier op terug wilt komen hoe het ervoor staat als je op deze volgorde alles aanzet.
 
Die volgorde wat jij beschrijft die heb ik gisteren al een aantal keren gedaan, maar dat werkt niet, ik heb trouwens gelezen dat een switch niet tussen modem en router mag klopt dit?
Een Hub heb ik niet.
 
Woordvoerder,

Die betekenis layer zegt me helemaal niks, router terug plaatsen heeft geen optie door te veel problemen.
Ik heb bij Bol.com een 30 meter UTP kabel voor 11 euro dan leg ik die naar de router toe.
 
Ik heb wel een andere vraag, als ik op de router een switch aansluit kan ik dan op die switch nog switch hangen?
 
Rene,

Mooiste is Modem/Router -> Router of Switch -> switch of hub -> hub
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar ik heb deze apparaten al een tijd en ze werken nog goed, ik heb alleen nieuwe router gekocht die in de gang nu staat.
Nu ben ik op internet aan het kijken of dit mogelijk is om modem ->oude router zonder wifi, met utp kabel naar de router in de gang die als wifi dient, en dan vanuit de oude router een kabel naar een switch.
 
Beste Rene79, dat kan als je de oude router als switch insteld :)

Zie hier een uitgebreide tutorial.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan