Linux; Alle minimaliseer-/verklein- of afsluitknoppen zijn verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arliator

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Berichten
82
Mijn buurman heeft een pc gekregen met daarop Linux Mint geiinstalleerd.
De man weet precies hoe je een mail kan schrijven en een browser kan openen en wat kan zoeken op internet, downloaden of installeren van programma's vind hij eng.
Hij heeft dus zeer beperkte kennis van pc's en alles wat daarbij komt kijken.
Toch heeft hij het voor elkaar gekregen om alle knoppen te laten verdwijnen.
Ik ben vergeten om een schermprint te maken, daarom heb ik het in paint nagemaakt. Hij is nu weg, dus ik kan niet even een schermprint maken.
In de bijlage zie je hoe bijvoorbeeld een browser eruit ziet.
Maar elk programma wat je opent mist deze knoppen. De enige manier is om via Bestand -> Afsluiten het programma af te sluiten.

Verder werken de knoppen Bestand, Help en alles waar daar tussenin zit, niet in Thunderbird.
Je kan klikken wat je wilt, er gebeurt niks. Omdat ik niet weet of dat met elkaar te maken heeft, heb ik Thunderbird er nog niet afgegooid en opnieuw geiinstalleerd.
Maar Thunderbird kan dus niet worden afgesloten via Bestand -> Afsluiten, hij laat het nu geopend staan en sluit dan de pc af.
Komt iemand dit bekend voor?
Ik hoop het, want ik ben zelf ook wel erg nieuwsgierig. :d
 

Bijlagen

  • Een knop.JPG
    Een knop.JPG
    8,4 KB · Weergaven: 53
Iets later dan beloofd, maar het is wel opgelost.
Ik heb in de compizconfig de windows decoration aangezet, net zoals hier staat beschreven http://askubuntu.com/questions/294938/close-minimize-maximize-button-not-appearing
Vlak daarvoor had ik marco --replace ingevoerd via ALT F2, dat gaf wel resultaat, maar niet genoeg, niet in alle vensters kwamen de knoppen terug, nadat ik de windows decoration had aangezet was het wel opgelost.
Ik hoop dat ik iemand hiermee kan helpen.
 
Bedankt voor de terugmelding en jammer dat er (nog) niemand gereageerd heeft. :thumb:
Ik zal je vraag op opgelost zetten, iets wat je zelf (als topicstarter) ook kunt doen.
 
Laatst bewerkt:
Heb deze topic nooit gelezen, maar ik vraag me af of je buurman de XFCE versie van Mint heeft.
Een bekende fout bij sommige apparatuur is, dat een enkele keer de vensterranden kunnen wegvallen. Onder andere de balk met de knoppen voor sluiten, vergroten en minimaliseren valt dan weg.

Je kan deze terugkrijgen door in de terminal het volgende te doen:

Code:
xfwm4 --replace

druk daarna op Enter.

Hiermee start je het vensterbeheer weer opnieuw op.
Helaas is dit niet een oplossing voor altijd, maar als je dit ergens opslaat in een text bestandje, en het gebeurt weer, dan weet de buurman wat die moet doen.
 
Bedankt Mik Zjegger en Femke98 voor het reageren.
Voortaan zal ik inderdaad zelf het op opgelost zetten.
En Femke, ik heb je tip overgenomen, ik heb het als textbestandje op zijn en mijn pc gezet.
Mocht hij het kwijtraken heb ik het in ieder geval ook nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan