• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

moelijke Excel formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

AngyCooper

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2015
Berichten
5
ik kom niet uit deze formule:
Bekijk bijlage Formule.xlsm
(let op macrofuntie moet ingeschakeld zijn)

afhankelijk van welk valutapaar ik in het groene vakje invul, moet er een andere uitkomst ontstaan in het gele vak (want elk valutapaar heeft eigen eigenschappen).

dus bv als ik EURAUD invul dan moet de uitkomst zijn H9*100
als ik gbpjpy invul dan moet de uitkomst zijn H9*1
als ik AUDUSD invul dan moet de uitkomst zijn H9*1,39

(H9 bepaalt eerst de kleur en verbind daar een andere conclusie aan (deze werkt al goed))

Dit moet vervolgens voor zo'n 10 valutaparen gebeuren.
Dus welk paar ik ook invul, dat hij de juiste uitkomst gaat weergeven.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar soms zegt hij dat er teveel argumenten zijn, ik kom er niet echt uit.

Graag raadpleeg ik iemand die er meer vestand van heeft :)
 
Laatst bewerkt:
En waar moet e.e.a. in plaatsvinden? Want ik zie geen veld met nuttige waarden. En ik zou een tabelletje maken met de waarden en Vert.Zoeken gebruiken om de waarde op te halen.
 
De nuttige waarden zijn denk de D en de F kolommen, de in en de uit van de valuta waardoor er x pips tijdens een inzet zijn behaald.

De kolom J is de waarde waar de uitkomst mee vermenigvuldigd moet worden.

Bekijk bijlage Formule 02.xlsm
 
formule

Hoe kan ik deze formule ook in Kolom C laten zoeken Nu zoek hij in kolom A. =ALS($C19<>"";ZOEKEN($C19;Data!$A$4:$A$1001;Data!$F$4:$F$1001);"") Dus hij moet in Data ook in Kolom C zoeken.

gr Timo
 
Hoe kan ik deze formule ook in Kolom C laten zoeken Nu zoek hij in kolom A. =ALS($C19<>"";ZOEKEN($C19;Data!$A$4:$A$1001;Data!$F$4:$F$1001);"") Dus hij moet in Data ook in Kolom C zoeken.

gr Timo

Ben bang dat ik dit niet goed begrijpt, omdat hij in de formule nergens naar A verwijst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan