Microsoft remote desktop op Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
Berichten
391
Hallo allemaal,ik gebruik remote desktop windows 2003 op Mac mac yosemite 10.10 printe staat geïnstalleerd op Mac en wordt herkend op remote desktop maar kan niks van uit rdp server afprinten.Weet iemand misschien hoe dat komt.
Alvast bedankt
 
Een schermafdruk van Printers en faxapparaten op de W2003 server met jou op die server ingelogd via RDP maakt mogelijk veel duidelijk.
Als ik je goed begrijp gebruik je de Microsoft Remote Desktop versie 8.0.15 en lokaal printen vanaf de MAC naar de printer werkt goed.
Verder heb je in de RDP client software, in tabblad Local Resources, aangevinkt dat je printers wilt meenemen in de sessie, dus dat het een redirected/"omgeleide" printer betreft als je het vanuit de server bekijkt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt dnties voor uw reactie ik gebruik idd Microsoft Remote Desktop Version 8.0.15. ik heb dat allemaal gedaan en ik zie de printer ook op de server staan als omgeleide.maar als ik probeer iets af te printen blijft hangen in de wacht
 
O.b.v. wat je (terug-)gemeld hebt zou ik een probleem op de W2003 verwachten.
Herstart daar eens de Spooler service:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Rechtsklik op de "Print spooler" service en kies Herstarten/Restart.
[Overigens bereikt Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
en dan in het CMD-venster:
net stop spooler
net start spooler
hetzelfde.

Werkt het dan nog niet, dan zou het bijv. kunnen zijn dat er nog hangende printopdrachten staan op de server die de zaak blokkeren.
Je zou in dat geval het volgende kunnen proberen:
Weer een CMD-venster openen op de server.
en dan in het CMD-venster:
net stop spooler
cd /d %windir%\system32\spool\printers
del *.shd
del *.spl
del *.tmp

net start spooler

[Zou kunnen dat er van de genoemde bestandstypes niets te verwijderen is. Daar krijg je dan wel een "File not found" of vergelijkbare melding van.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan