Rijexamen site maken door gebruik van Java/html

Status
Niet open voor verdere reacties.

obiwanyoloby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2015
Berichten
3
Beste lezers,

Op het moment ben ik bezig met een project om een rijexamen site te ontwikkelen, zodat kinderen kunnen oefenen, maar het liefst zou ik dit met een Java applets doen die dan op de html pagina vergroot is en ook gelijk doorstuurt welke vragen goed en fout zijn natuurlijk met array,comboboxen,buttons en andere dingen die mogelijk zijn.

Alleen weet ik niet of dat mogelijk is met een combobox....
Heb al verschillende dingen op YouTube gekeken, maar dat was nou niet de beste uitleg of het gene wat ik zocht.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen om de vragen/antwoorden in de applet te krijgen of me in de goede richting te sturen.

Mvg Obiwanyoloby.
 
Ik zou je afraden om met Java applets te werken. Ze zijn vaak gebruikersonvriendelijk, niet compatibel met mobile devices en aardig wat mensen hebben Java uitgeschakeld of verwijderd.
In plaats hiervan zou ik je aanraden om gewoon een website met HTML, CSS en Javascript (eventueel PHP erbij) te bouwen. Misschien was je dat al van plan sinds je in de Javascript categorie dit bericht hebt geplaatst.

Wat betreft je vraag: het volgende scenario is een van de vele scenario's die mogelijk zijn:
  1. Een bezoeker komt op je website en wil een rij-oefen-examen doen
  2. Hij krijgt de eerste vraag te zien en drukt daarbij op een antwoord in een combobox, of een radiobutton
  3. De website controleert automatisch d.m.v. Javascript of PHP of het antwoord goed of fout is en laat het resultaat zien aan de gebruiker.
  4. Vervolgens toont er een knop die de gebruiker kan drukken om naar de volgende vraag te gaan. (dit kan ook automatisch gebeuren, er is véél mogelijk!)
  5. Aan het einde krijgt de gebruiker een rapport te zien met de goede/foute vragen en of hij/zij is geslaagd voor het oefenexamen.

Dus het antwoord op je vraag: ja, dat (automatisch laten doorsturen etc.) is mogelijk.
 
Ik zou je afraden om met Java applets te werken. Ze zijn vaak gebruikersonvriendelijk, niet compatibel met mobile devices en aardig wat mensen hebben Java uitgeschakeld of verwijderd.
In plaats hiervan zou ik je aanraden om gewoon een website met HTML, CSS en Javascript (eventueel PHP erbij) te bouwen. Misschien was je dat al van plan sinds je in de Javascript categorie dit bericht hebt geplaatst.

Wat betreft je vraag: het volgende scenario is een van de vele scenario's die mogelijk zijn:
  1. Een bezoeker komt op je website en wil een rij-oefen-examen doen
  2. Hij krijgt de eerste vraag te zien en drukt daarbij op een antwoord in een combobox, of een radiobutton
  3. De website controleert automatisch d.m.v. Javascript of PHP of het antwoord goed of fout is en laat het resultaat zien aan de gebruiker.
  4. Vervolgens toont er een knop die de gebruiker kan drukken om naar de volgende vraag te gaan. (dit kan ook automatisch gebeuren, er is véél mogelijk!)
  5. Aan het einde krijgt de gebruiker een rapport te zien met de goede/foute vragen en of hij/zij is geslaagd voor het oefenexamen.

Dus het antwoord op je vraag: ja, dat (automatisch laten doorsturen etc.) is mogelijk.
 
Dankjewel voor het reageren brian, alleen andere zetten het in html erna met type is radio (voor de radiobutton)enzovoort...

Alleen dat snap ik nog niet zo goed zou je misschien kunnen helpen ivm een simpele opzet van hoe je dat zou kunnen laten berekenen?
want het controleren van of je bent geslaagd en het doorgeven dat hij weet A = goed dus 1 punt, B = fout dus 0 punten, C= fout dus 0 punten.

Enzovoort...

Dan dacht ik kan ik aan het eind een berekening doen van alles optellen /totaal = punt...

Als het boven/gelijk aan de 5.5 is ben je geslaagd en eronder gezakt.


Mvg Rens Buijs
 
Hier is een eenvoudige versie met slechts 1 vraag.

[js]
<html>
<head></head>
<body>
<div class="vraag">
<p class="vraag-tekst">Hoe hard mag je op de meeste snelwegen in Nederland?</p>
<label><input type="radio" class="vraag-antwoord" name="vraag-antwoord">100</label>
<label><input type="radio" class="vraag-antwoord" name="vraag-antwoord">110</label>
<label><input type="radio" class="vraag-antwoord" name="vraag-antwoord" value="correct">120</label>
<label><input type="radio" class="vraag-antwoord" name="vraag-antwoord">130</label>
<label><input type="radio" class="vraag-antwoord" name="vraag-antwoord">140</label>
<input class="vraag-versturen" type="button" value="Verstuur antwoord">
</div>
<p class="resultaat"></p>

<script>
var aantalAntwoorden = 0;
var aantalGoed = 0;
document.getElementsByClassName("vraag-versturen")[0].addEventListener('click', function () {
var selectedElement = document.querySelector(".vraag-antwoord:checked");
if (selectedElement.getAttribute("value") === "correct") {
aantalGoed++;
aantalAntwoorden++;
document.getElementsByClassName("resultaat")[0].innerHTML = "Je hebt het goede antwoord gekozen! Je hebt " +
aantalGoed + " van de " + aantalAntwoorden + " vragen goed beantwoord!";
}
else {
aantalAntwoorden++;
document.getElementsByClassName("resultaat")[0].innerHTML = "Helaas, dat is niet het goede antwoord! Je hebt " +
aantalGoed + " van de " + aantalAntwoorden + " vragen goed beantwoord!";
}
});
</script>
</body>
</html>
[/js]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan