Wie helpt mij op weg, na twee weken zoeken nog geen oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApZe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2015
Berichten
1
Goedenavond, ik heb een vraag waar ik na twee googelen geen antwoord op heb gevonden. Ik probeer een oplossing te vinden voor het volgende probleem. Ik heb op de zaak een machine die nog uit het dos tijdperk stemt, het is de enigste van de vier die de optie heeft tot programma's op te slaan. Nu wil ik een app maken die deze file in delen kan laten zien in de app. er zijn meerdere programma's dus het inlezen van de files zou ook handig wezen.

het programma dat uit de computer komt is Bekijk bijlage 000001.txtuitleg.jpg

het file 000001.txt is het programma waar het om gaat, ik heb er txt achter moeten zetten omdat hij anders niet kan uploaden. De afbeelding uitleg.jpg is hoe het eruit ziet met hexeditor.

000001 is het programma nummer
ruimteomeenbeschrijvingneertezet --> is de beschrijving van het product
00.00 --> is de dikte van het product
2 --> is de optie die ingegeven kan worden


(gegevens moeten op de juiste plaats staan omdat het programma anders niet werkt. de 00 en 0A is ook een probleem die ik nog niet heb opgelost maar dit is van latere zorg als ik het proces wil omdraaien. intypen in programma en dan op de schijf van de machine.)

nu komt het ingewikelste: =C P en D moeten onder elkaar worden weer gegeven in drie kolommen.

Ik ben geen wereld wonder in het programmeren maar leer snel, ik ben aan het stoeien met visual studio en daar moet het ook wel in kunnen volgens mij.

Kort samen gevat, ik wil een scherm met de gegevens die rood van kleur zijn. en kan kiezen uit het desbetreffende programma die in de directory staan +/- 3800 stuks. ze zijn allemaal 1kb dus ruimte zal het niet kosten. Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen, ik ben niet wanhopig maar mijn vrouw wel omdat ik al twee weken gezellig op de laptop zit.

Groeten Ab.
 
Beste ApZe,

Ik heb uw vraag verplaatst naar het Visual Basic forum aangezien de vraag daar beter tot zijn recht zal komen.

Succes verder met de vraag :thumb:
 
Hallo Ab,

Zie de bijlage (Bekijk bijlage Wie helpt mij op weg, na (...) - Helpmij.nl.zip) voor mijn bestandje. Ik ging ervanuit dat de lengte van het omschrijvingsveld altijd hetzelfde is, net zoals de lengte van de optie, het programmanummer en de dikte. Indien dit niet het geval is, laat het even weten, want dan verander ik de code zodat het wel werkt.

Bij vragen over de code: stel ze! Je leert meer van vragen stellen, dan van codes in je project stoppen zonder dat je weet wat ze doen. Het dan weer aanpassen is dan erg lastig ;-) .

Succes, en ik hoop dat het werkt,
Pim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan