Personen en hun gegevens opslaan, wat is slim?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickAllen

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2015
Berichten
5
Hoi!! Dit is mijn eerste post!

Ik werk net met Access 2013 en voor een hobbie project ben ik een database aan het bouwen.

We hebben te maken met mensen die allemaal een eigen rol hebben (Vrijwilligers, Cliënten, Maar ook Project leden zoals ik ben)

Nou die mensen hebben allemaal persoonlijke gegevens en contact gegevens.

Vraag: Wat kan ik het beste doen?

- Alle mensen in 1 tabel en dan met een veld dat hun rol specificeerd, dus dan een aparte tabel waar de rollen instaan. Dit had ik.

- Verschillende tabellen, voor elke rol 1 tabel met hun persoonsgegevens?

Ik kan ook helemaal overboord gaan en een aparte tabel maken voor contact gegevens van de personen :D

Graag wat advies en tips, Ik heb wel wat ervaring met Office en access heb ik vroeger gehad op school. Ben me weer aan het opfrissen met Youtube filmpjes. Ze stellen dat je de verschillende onderdelen zoveel mogelijk moet splitsen in een eigen tabel.

Ik hoor het graag
 
Ben me weer aan het opfrissen met Youtube filmpjes.
Ik zou zeggen: lees de Access cursus in de Handleidingen sectie er ook eens op na :). Niets ten nadele van YouTube overigens. Is prima informatie te vinden!
Als ik het zo lees, kun je makkelijk met één tabel uit de voeten. Als er zo'n 3 categorieën zijn is een aparte tabel een beetje overdreven. Een simpele keuzelijst (type Lijst met waarden) is dan ruim voldoende. Kun je zelfs gebruiken als personen in meerdere rollen vallen.
En uiteraard welkom bij HelpMij :).
 
Ik zou zeggen: lees de Access cursus in de Handleidingen sectie er ook eens op na :). Niets ten nadele van YouTube overigens. Is prima informatie te vinden!
Als ik het zo lees, kun je makkelijk met één tabel uit de voeten. Als er zo'n 3 categorieën zijn is een aparte tabel een beetje overdreven. Een simpele keuzelijst (type Lijst met waarden) is dan ruim voldoende. Kun je zelfs gebruiken als personen in meerdere rollen vallen.
En uiteraard welkom bij HelpMij :).

relaties.jpg

Ik heb uiteindelijk ervoor gekozen het zo op te lossen. Ja ik ben ook gegaan voor de lijst met keuzes, in meerdere tabellen zelfs :p

Is dit een goeie setup? een beetje overdreven misschien? Ik volg een bepaald kanaal die me ook iets uitlegde over Indexen en daarom zie je 1 tabel met een lijst met FK's leek mij een goeie want het argument was om zoveel mogelijk te voorkomen dat je dubbele data zou krijgen. Nou was het voorbeeld met cd's artiesten en liedjes maar toch leek het me hier ook handig. Dus dit was om te voorkomen dat een bepaalde combinatie van ID's maar 1x zou voor komen.
 
Ik vind het een bak spaghetti.... Daarnaast zou ik zoveel mogelijk afblijven met de multi-Value waarde velden.
En wil je voor je antwoorden gebruik maken van het tekstvak <Snel reageren>? De Quote knop is geen antwoord knop. Bovendien staat mijn antwoord er gewoon boven, en om hem nou twee keer te lezen.... Zo mooi is-tie nou ook weer niet :).
 
Doordat ik op die qoute knop druk krijgt diegene een melding dat er op hem is gereageerd.
 
Nee hoor, iedereen die op een topic is gabonneerd krijgt de melding. Daar helpt de quote knop geen moedertje lief aan. Is maar goed ook, want ik moet er niet aan denken dat iedere vraagsteller zomaar ongevraagd mailtjes in mijn inbox kan schieten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan