Probleem bij het benaderen van IP Camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjees

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Berichten
112
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem bij het benaderen van mijn IP camera via de webbrowser dan wel het instellen in viewersoftware.
Het gaat om een camera van het merk viewcam.

Bij deze camera is een CD met software geleverd, en in deze software is de camera ook uit te lezen, te bekijken en kan ik het IP adres uitlezen.
Maar als ik het IP adres, in mijn geval 192.168.1.12 ingeef in de webbrowser (chrome) dan geeft hij aan dat de toegang is geweigerd.

IPadresCCV.jpg

Ook als ik het IP adres ingeef als 192.168.1.12:5000 (met het poortnummer zoals is aangegeven in de software) doet hij niets.
Het poortnummer kan ik overigens niet aanpassen..... het IP adres zelf wel.

De camera zit in een LAN netwerk.

Het probleem is dat ik de camera niet kan bekijken in welke andere viewer dan ook, (en de bijgeleverde is echt een drama)
omdat ik dan ook de IP gegevens moet invoeren en dit gewoonweg niet werkt en de camera niet wordt gevonden.


Middels het zoeken door het forum heb ik al diverse oplossingen gevonden, maar bij allemaal komt het erop neer dat de camera te benaderen moet zijn middels het ingeven van het IP adres en poortnummer van de camera en dat is net datgene wat het bij mij niet doet.
Ook wordt de camera niet gevonden door de diverse op het web verkrijgbare opsporingsprogramma's

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
 
- Met welke browser probeer je het IP adres te benaderen?
- en welk interne IP adres heeft je computer? Zit deze in de 192.168.1.x reeks?

Ik heb een camera in huis hangen hier die alleen op een oude Explorer op windows xp werkt ivm AciveX modules.

Misschien eens proberen met een andere browser te benaderen?

Met vriendelijke groet,
Thijs
 
Laatst bewerkt:
Hoi Thijs,

Dank voor je reactie.

Ik gebruik Chrome als standaard browser, en ben net naar boven gelopen om op een oude, inmiddels onder een laag stof verhulde, oude laptop met Windows XP en een oude versie van explorer te proberen maar ook deze geeft aan dat hij op het genoemde IP problemen heeft met het netwerk.

De computer zit inderdaad in de 192.168.1.X Reeks.

Gr Kees
 
Hoi,
Dank voor het meedenken.


Klopt, Deze had ik al gevonden, maar ook hier wordt gesproken over dat er binnen het LAN netwerk toegang kan worden verkregen naar de IP camera middels het ingeven van het IP nummer van de camera in de browser.

En om mij compleet onduidelijke redenen doet dat het bij mij niet..

Gr Kees
 
wel in je router de poort voor deze ip camera geopend?
 
is jouw ip cam een webserver dan?
ik zou eerder bij port trigger kijken.
ken de router niet maar dit is niet de plaats waar je het moet openen.
 
Geen idee of het een webserver is, Het is zo'n standaard IP camera.
En op google en op het forum las ik diverse antwoorden waar iedereen in NAT de poorten vrijgaf vandaar dat ik ervan uitging dat zo de poort open moest:rolleyes:

Maar ook als ik deze poort vrijgeef op de port trigger tab in de router kan ik hem niet benaderen.
Trigger Port.jpg

snap er echt niets meer van...
 
Volgens mij wil je heb intern bekijken?

Dan maakt het helemaal niet uit wat er in de router is ingesteld dat is namelijk voor externe toegang.....

Kan je de camera wel pingen??

ga naar start -> cmd -> ping [ipadrescamera] [enter]

gaat dan om het interne ipadres
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat inderdaad om intern te kijken.

Ik ben al een paar dagen aan het kijken of ik dit aan de praat kan krijgen, en ben van de stempel "eerst zelf proberen op te lossen dan pas vragen" dus had ik ook al de oplossingen van de poort opengooien op de router geprobeerd...

Je weet immers maar nooit

ik kan de Camera wel pingen op het interne IP adres.

ping.jpg
 
dan draait de camera gewoon!

das mooi! eerste opgelost!

Dan gebruik je denk ik het verkeerde poortnummer! of er is een apparaat in het netwerk dan kan ook heel goed problemen geven!

probeer de camera is te bereiken onder de poortnummer 80/ 8000/8001/8080
 
Volgende nummers geprobeerd,

192.168.1.12:80
192.168.1.12:8000
192.168.1.12:8001
192.168.1.12:8080

Geven allemaal dezelfde melding.

De verbindingspoging van Google Chrome met 192.168.1.12 is geweigerd. De website is mogelijk offline, of misschien is je netwerk niet correct geconfigureerd.
 
ja je gebruikt niet de goede poort denk ik!

zit eer een discovery tool bij de camera? die je netwerk afzoekt naar het app als hij op dhcp staat?
 
er zit wel iets van software bij, waarmee ik de instellingen van de camera kan instellen.

Die geeft het volgende aan.IPadresCCV.jpg

Ik heb hem vastgezet op het genoemde ip adres (192.168.1.12) zodat ik zeker weet waar ik naar moet zoeken,
Maar het poortnummer kan ik niet veranderen en hij lijkt op 5000 te staan (hoewel ernaast staat 5000~10000)
maar hier kan ik niets aan veranderen.
 
ik heb hem nu op 192.168.1.111 gezet

Kan hem pingen
Heb geen ip conflicten (CMD arp -a)

maar kan hem hierop ook niet benaderen in de browser :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan