Alleen bepaalde mails doorsturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemie

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
74
Ik heb gezocht en maar gedeeltelijk antwoord gevonden. Daarom probeer ik het nog eens.

Hoe kan je enkel mails met bepaald e-mailadres doorsturen in outlook.
Hoe alle mails automatisch doorgestuurd worden naar andere mailadressen heb ik gevonden.
Nu is het niet de bedoeling dat álle mails worden doorgestuurd.
Enkel de mails die bepaalde personen aangaan, moeten doorgestuurd.

Makelijk uitleg graag, zoals gewoonlijk voor mij :eek:

Dank u, grts,
Jannemie
 
Laatst bewerkt:
Tsja, hoe bepaal je dat een mail "iemand aangaat"?
Dát bepaalt hoe je extra voorwaarden in de doorstuurregels kunt instellen.

Bijv.:
a. Afkomstig van xxxx@yyyy.nl (leidinggevende bijv.)
b. Kernwoorden in het onderwerp (of berichttekst)

Tijs.
 
mails die iemand aangaan: afdeling wasserij, afdeling strijk, afdeling plooien bv. :)
Ik geef dus het mailadres van elke afdeling apart in?
Ik ga het proberen. Niet weggaan hé. lol
:D
 
Ik ben bij Extra en dan bij extra, regels & ... nog iets gaan kijken.
Daar kwam ik bij een wizard uit. Zit ik daar juist?
Daar staat een lange lijst om aan te vinken.
Als dat juist is wat moet ik dan doen?
 
Je hebt zeker nog Outlook 2003?
Inderdaad moet je bij Regels een waarschuwingen zijn.

Na kiezen voor Nieuwe regel... laat de wizard je niets doorsturen, dus je moet, in plaats daarvan, met een lege regel beginnen.
Je kunt dan (na Volgende) allerlei criteria aanvinken en dan, per aangevinkt criterium, in het vakje met de blauwe onderstrepingen de voorwaarde compleet maken. Etc.

Tijs.
 
Ik heb geprobeerd een printscreen te maken. Ik weet dat de kwaliteit niet ok is, maar misschien ziet de kenner zo toch genoeg.
Toen ik het eens voor me had, wist ik het toch niet meer.
Moet ik hier zijn? Wat doe ik hier dan?
printscreen.jpg
 
Geef eens wat concretere info over de criteria.
Zowiezo is het verplaatsen naar Postvak IN geen zin, want daar staat het al (je stuurt het alleen door, nietwaar...)

Je combineert criteria door er meerdere aan te vinken.
Bijv.:
Afkomstig van Leidinggevende@bedrijfsnaam.nl
Met mij in het AAN: veld
Met in het onderwerp Cijfers van kwartaal
stuur het bericht door aan pietjepukoplogistiek@bedrijfsnaam.nl

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
er komen mails binnen op één adres. Dat zijn alle mails.
Van die mails moeten sommigen naar x, anderen naar y.
Op dit moment worden alle mails doorgestuurd maar dat is verre van de bedoeling natuurlijk. Het is al goed als ieder het zijne krijgt.
 
Nogmaals: het staat of valt op de criteria.
Dus (ook weer nogmaals): Bepaal op basis van welke criteria mail naar x en op basis van welke criteria mail naar y moet worden doorgestuurd. Worden dus 2 berichtregels met verschillende criteria.

Ik heb een uitgebreid voorbeeld gegeven, ik vind dat het tijd wordt dat je zelf wat gaat doen/bedenken.

Tijs.
 
Dan moet je zorgen dat je op Onderwerp filters aanmaakt.
 
Het voorbeeld van Tijs is uitstekend, al was het maar omdat zijn voorbeeld uitgaat van Inkomende mails, en jouw plaatje (ten onrechte) van uitgaande. Daarnaast is de wizard redelijk makkelijk uit te voeren en te testen. Dus gewoon doen, zou ik ook zeggen.
Daarnaast moet je, als je meerdere vergelijkbare regels maakt, rekening houden met de volgorde waarin de regels in de lijst staan. Regels worden van boven naar beneden uitgevoerd, dus een mailtje dat aan de eerste regel voldoet, wordt nooit meer door de vierde regel beoordeeld. Zet ze dus ook in de goede volgorde!
 
Sorry ik begrijp die criteria niet.
Ik ben bang om wat fout te doen.
Ik zal het eens allemaal opnieuw voor me leggen.
Toch bedankt
 
Criteria zijn voorwaarden waaronder iets moet gebeuren. Je begint dus bij het maken van een regel met kiezen wanneer een mail moet worden doorgestuurd. Uit jouw vraag begrijp ik dat dat moet gebeuren als de mails binnenkomen. Vervolgens ga je in de wizard kijken welke voorwaarden (=criteria) gelden. Dat kan, zoals je uit je eigen plaatje kan zien, nogal uiteenlopend zijn. Je geeft nog steeds niet aan wat bij jou de voorwaarden zijn, maar dit
mails die iemand aangaan: afdeling wasserij, afdeling strijk, afdeling plooien bv. :)
helpt ons niet veel verder. Gaat het om dit soort worden in het Onderwerp? Staat de tekst "wasserij" in de mail zelf? Wil je elke mail met het woord "wasserij" doorsturen? Dat zijn nogal wat denkstappen waar je duidelijk over moet zijn. Want als je een mailtje van thuis krijgt met de vraag of de auto nog naar de wasserij moet, dan gaat dat mailtje ook weg! Dus je moet de voorwaarden goed omschrijven en vastleggen. Dat vastleggen doe je door een vinkje te plaatsen bij de gewenste optie(s) en in het deelvenster eronder op de blauwe link te klikken. Je krijgt dan een nieuw venster waarin je de gewenste tekst kunt typen en toevoegen.
Nogmaals: hoe uitgebreider je de criteria invult, hoe beter de regel werkt.

En wat ik met de volgorde bedoel is dit: als je een regel hebt die op het woord "Afdeling" mails verplaatst naar een bepaalde map, en je hebt daaronder een regel die mails met de tekst "Afdeling Wasserij" moet doorsturen, dan gebeurt er helemaal niets. De mails met de tekst "Afdeling Wasserij" zijn dan namelijk al verplaatst naar de andere map, omdat de mails het woord "Afdeling" bevatten. En de regels kijken verder alleen naar het Postvak In. Dus als de mail al weg is, valt er voor de regel niks meer te doen.

Voorbeeldje: Heb je 3 regels:
1. met de tekst "Afdeling Wasserij" doorsturen naar de afdeling Wasserij
2. met de tekst "Afdeling" verplaatsen naar de map <Afdelingen>
3. met de tekst "Afdeling Strijken" doorsturen naar de afdeling Strijken

Dan is het resultaat:
1. Mails met de tekst "Afdeling Wasserij" worden doorgestuurd
2. Alle mails met de tekst "Afdeling" worden verplaatst
3. Er worden geen mails meer doorgestuurd, want mails met de tekst "Afdeling Strijken" zijn in de vorige stap verplaatst.
 
Het ziet ernaar uit dat het gelukt is.
Bedankt voor de uitleg en het geduld :eek:
 
Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
Je moet daarvoor deze pagina geopend hebben terwijl je bent ingelogd op het forum.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan